Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KB
|

Stają fabryki Mercedesa w Europie. Brakuje półprzewodników

96
Podziel się:

Niemiecki koncern motoryzacyjny Daimler produkujący samochody marki Mercedes-Benz zmuszony jest do częściowego zawieszenia produkcji w europejskich fabrykach. Wszystko przez niedobór półprzewodników. Braki te mogą dać w kość producentom nawet przez trzy lata – oceniają analitycy z USA.

Stają fabryki Mercedesa w Europie. Brakuje półprzewodników
W fabrykach brakuje półprzewodników - staje produkcja samochodów. Bernd Settnik (PAP/DPA)

Po BMW, także Daimler musi ograniczyć produkcję swoich pojazdów. Wszystko przez globalny niedobór półprzewodników.

Firma poinformowała właśnie, że wyśle na kilkudniowe postojowe tysiące pracowników z zakładów Mercedesa w Sindelfingen, Rastatt i Bremie – donosi Deutsche Welle.Taśmy produkcyjne staną także w fabryce w węgierskim Kecskemet – prawdopodobnie do połowy sierpnia.

Zobacz także: Zrywane kontrakty i drożyzna. Bolączki budowy dróg w Polsce

Daimler nie podaje, ilu dokładnie pracowników będzie musiało zostać w domach. W zakładach w Bremie zatrudnionych jest 12 tysięcy osób, w Rastatt 6,5 tys., w Sindelfingen 25 tys., w Kecskemet 4,7 tys.

Pracownicy tych zakładów w ubiegłych miesiącach już kilkakrotnie byli wysyłani na postojowe w związku z pandemią koronawirusa i aktualnym kryzysem na rynku półprzewodników, który daje się we znaki także innym producentom.

Pod koniec ubiegłego tygodnia koncern BMW poinformował o częściowym wstrzymaniu produkcji w swojej fabryce w Ratyzbonie. Już wcześniej bawarski koncern ograniczył pracę zakładu w Lipsku. Podobne problemy ma także Volkswagen.

Pandemia i lockdowny ograniczyły w 2020 r. ilość zamówień na nowe samochody. Koncerny motoryzacyjne ograniczyły więc zakupy półprzewodników, niezbędnych przy produkcji nowoczesnych pojazdów.

Szybkie odbicie gospodarcze połączone z globalnym wzrostem zapotrzebowania na artykuły elektroniczne w pandemii, doprowadziły jednak do niedoboru półprzewodników. W konsekwencji produkcja samochodów trwa o wiele dłużej, co odczuwają klienci próbujący zamówić w salonach fabrycznie nowy pojazd.

Zdaniem ekspertów z IBM, zawirowania jeśli chodzi o dostawy półprzewodników mogą potrwać nawet trzy lata.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Deutsche Welle
KOMENTARZE
(96)
WYRÓŻNIONE
No moment mom...
3 lata temu
Tak kończy się wyprowadzanie produkcji do Chin. No to teraz mamy to co mamy. A kto tego dzieła (dawno temu) dokonał? Ano ci, którzy teraz narzekają że nie mają z czego produkować, czyli np. Niemcy. Zapomnieli już?
xxc
3 lata temu
a moze zamiast robic komputery na kolkach warto zaczac robic znow samochody
Lejb Schmul
3 lata temu
Niech w końcu stosują całe przewodniki , koniec z oszustwem .
NAJNOWSZE KOMENTARZE (96)
DobryJarosław
3 lata temu
Powinno się teraz budować Fabryki do produkcji Półprzewodników.
ot co
3 lata temu
Trzeba poluzować normy emisji spalin, żeby sprzedać to co stoi na placach grupy VAG
Jan
3 lata temu
zamowilem Mercedesa GLE300d w Marcu mamy wrzesien i auta niema iniw wiadomo kiedy bedzi (ale stoi w niemczech od 2-miesiecy )
Marek
3 lata temu
Ale co za problem? Salony i place przy nich są wypełnione po brzegi. Po drugie, czy sprzedano już wszystko z 2020? Nowe samochody nawet zarejestrowany czekają na klientów.
Ehhhh
3 lata temu
To ja już nic nie rozumiem... ograniczyli zakup podzespołów bo spadło zainteresowanie nowymi autami w momencie gdzie dane mówią że sprzedawano rekordową ilość aut a potem piszecie że brakuję towaru... to zmniejszyli zakup półprzewodników czy ich brakuje? Odnoszę wrażenie, że producenci grają na zwrost cen...
...
Następna strona