– Od lat jesteśmy świadkami rozwoju polskiego digitalu, który dziś jest w zupełnie innym miejscu niż jeszcze 25 lat temu. Obecnie nie tylko dotrzymujemy kroku światowym standardom, ale mamy udział w ich kreowaniu. A konkurs IAB MIXX Awards jest najlepszą okazją na dostrzeżenie tego. Od ubiegłego roku towarzyszą nam dwie nowe kategorie – Artificial Intelligence, nagradzająca kampanie wykorzystujące sztuczną inteligencję w sposób przemyślany i twórczy oraz Offline Digitizing, w której doceniamy kreacje umiejętnie łączące świat cyfrowy z rzeczywistością offline. To doskonale obrazuje najnowsze trendy w polskim digitalu, który podczas pierwszych edycji konkursu był tylko dodatkiem do kreacji reklamowych, a dziś gra w nich główną rolę – mówi Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.
16 kategorii konkursowych
Współczesne środowisko cyfrowe otwiera przed markami ogromny wachlarz nowych możliwości zarówno prezentacji treści, jak i form ich przekazu. Konkurs został zaprojektowany tak, by uwzględnić to pełne spectrum działań.
Wśród kategorii konkursowych znalazły się zatem zarówno obszary związane ze sztuczną inteligencją, wykorzystaniem social mediów czy Data Driven Marketing, jak i wymagające wyjątkowej kreatywności Limited Budget. Jury oceni zarówno kampanie oparte na współpracy z influencerami i Performance Marketingu, jak i te bazujące na doświadczeniu konsumenta, a innowacyjne rozwiązania stają w szranki z takimi obszarami jak Commerce, Digital PR czy Content Marketing.
Pełna lista kategorii konkursowych znajduje się na stronie IAB MIXX Awards. Tak bogaty zakres to ukłon w stronę marek kreujących dobre wzorce w dynamicznie zmieniającym się świecie digital, który oferując nowe możliwości, jednocześnie rzuca firmom ogromne wyzwanie. Oceniając kampanie, Jury będzie brało pod uwagę cztery kluczowe kryteria: strategia, kreacja reklamowa, wykonanie i wykorzystanie oraz rezultaty i ROI.
Kategorie specjalne
Co istotne, do konkursu można zgłosić dowolną liczbę kampanii reklamowych, a jeden projekt może być zgłoszony w kilku kategoriach. Wyjątek stanowi kategoria specjalna – MIXX for Good Purpose, promująca kampanie realizujące cele o znaczeniu społecznym, których twórcy działają w imię wyższego dobra. Obok promującej działania altruistyczne, organizator wręcza także nagrody w konkursie za dokonania. Tytułem Człowiek Roku zostanie uhonorowana osoba, która odniosła ponadprzeciętne zasługi dla interaktywnego marketingu i reklamy. Podczas konkursu zostanie także wręczona Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Przedstawiciele firm członkowskich IAB Polska, członkowie Jury i Kapituły Konkursu mogą bezpłatnie zgłaszać osoby do nagród w powyższych kategoriach. Jury przyznaje także nagrody podmiotom: Agencji Roku, Domu Mediowemu Roku oraz Reklamodawcy Roku.
Oferta Early Bird – nie czekaj ze zgłoszeniem
Nabór zgłoszeń do konkursu trwa do 22 sierpnia. Z kolei do końca lipca obowiązuje oferta Early Bird w atrakcyjnej opcji cenowej.
– Wierzymy, że tak jak mądrze użyta technologia może wspierać człowieka w realizowaniu celów biznesowych i pozabiznesowych, tak i marki mogą zmieniać świat na lepsze, bazując na odpowiedzialnej postawie i wartościach. To interesujący czas dla digitalu. Jesteśmy ogromnie ciekawi, czym w tym roku zaskoczą nas uczestnicy, a jednocześnie szczęśliwi, że 25-lecie IAB Polska będziemy świętować w gronie najbardziej inspirujących i kreatywnych twórców branży – mówi Robert Wielgo, CMO IAB Polska.
Zwycięzców poznamy 26 listopada br. Szczegóły dotyczące konkursu, formularz zgłoszeniowy i case studies z poprzednich lat znajdziecie na stronie: https://mixx-awards.pl/.
Materiał sponsorowany przez IAB Polska