To druga odsłona reklamy linii lotniczych Emirates, zapraszającej na Expo 2020 ze szczytu najwyższego budynku świata, znajdującego się w Dubaju. Bierze w niej udział kaskaderka Nicole Smith-Ludvik w mundurze stewardessy Emirates, a także ikona tego przewoźnika - olbrzymi Airbus A380 w specjalnym malowaniu.
Na półmetku sześciomiesięcznych targów emocje i rozmach związane z Expo 2020 w Dubaju nie słabną. Nasza najnowsza kampania odważnie niesie przesłanie Expo i zaprasza ludzi do doświadczenia największego widowiska na świecie - tłumaczy sir Tim Clark, prezes Emirates Airline, cytowany w komunikacie.
Po raz drugi kaskaderka w mundurze stewardessy stanęła na platformie na szczycie iglicy Budż Chalifa, asekurowana specjalną uprzężą, na wysokości 828 m. Tym razem było jeszcze trudniej, bo w reklamie aktywny udział wziął też samolot. Nie tylko okrążył szczyt Burdż Chalifa, ale pojawił się też nad najbardziej znanymi atrakcjami miasta. Kulminacją jest ujęcie z przelotu nad kopułą Al Wasl na terenie Expo 2020.
Airbus A380 w reklamie linii Emirates na szczycie Burdż Chalifa
Emirates wyliczają, że choreografia reklamy obejmowała lot Airbusa A380 na wysokości zaledwie 828 m z niewielką prędkością 145 węzłów, czyli około 268 km/godz. Średnia prędkość przelotowa tej maszyny to około 480 węzłów, czyli niemal 900 km/godz.
"Niska prędkość pozwoliła na sprawne i nieprzerwane krążenie wokół Burdż Chalifa bez zbaczania z kursu. Aby uzyskać odpowiedni dobór ujęć do reklamy, samolot Emirates okrążył Burdż Chalifa w sumie 11 razy" - tłumaczą linie lotnicze Emirates w komunikacie.
Udało się osiągnąć taki efekt, jakby Airbus A380 znajdował się tuż za plecami kaskaderki, tymczasem w rzeczywistości odrzutowiec znajdował się około 800 m od niej. Tę odległość dobrze widać na poniższym zdjęciu.
Emirates dodają, że w pracach nad produkcją wzięli udział m.in. piloci Emirates, pracownicy operacji lotniczych, kontrolerzy ruchu lotniczego z Dubaju, nadzór rynku lotniczego, piloci helikopterów, operatorzy dronów i ekipy filmowe. Zdjęcia realizowano 13 i 14 października 2021 r.
Oficjalnemu klipowi z reklamą towarzyszy też nagranie, które pokazuje kulisy produkcji: