Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
Informacja prasowa

Stuart Rowley, prezes Ford of Europe, List otwarty do ministrów resortów handlu państw UE, w tym do wiceprezesa rady ministrów RP, ministra rozwoju, pracy i technologii, Jarosława Gowina.

6
Podziel się:

– Podczas gdy Europa pozostaje w uścisku pandemii, ja koncentruję się mocno – jako przedstawiciel biznesu – na planowaniu powrotu do normalności.

Stuart Rowley, prezes Ford of Europe, List otwarty do ministrów resortów handlu państw UE, w tym do wiceprezesa rady ministrów RP, ministra rozwoju, pracy i technologii, Jarosława Gowina.
(materiały partnera)

Przygotowanie się do wzrostu po niezwykle trudnych 18 miesiącach musi być naszym wspólnym obowiązkiem – liderów biznesu i polityków. W związku z ożywieniem gospodarczym, szczególnie istotna jest dla mnie szansa ponownego skierowania naszej uwagi na działalność zagraniczną, kiedy cały świat zaczyna się ponownie otwierać i odnowienia naszych rynkowych aspiracji, które pomogą sprostać wyzwaniom nowoczesnej, zrównoważonej i cyfrowej gospodarki.

W tym tygodniu spotykają się ministrowie resortów handlu krajów UE i mam nadzieję, że jednym z najważniejszych punktów programu będzie wykorzystanie możliwości, jakie daje aktywna europejska polityka handlowa, gdyż – z mojej perspektywy – wiele możemy w tym obszarze zmienić na lepsze.

Wiemy, że UE stać na odwagę. Plany klimatycznych i cyfrowych przemian będą dotyczyć niemal każdego aspektu naszej ekonomicznej, społecznej i kulturalnej egzystencji. Zielony Ład jest ambitnym krokiem, przewidującym dalsze ograniczenie emisji o 55% do 2030 roku, a do roku 2050 Europa ma stać się pierwszym kontynentem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

W firmie Ford w pełni popieramy te plany. Do 2030 roku wszystkie nasze samochody osobowe będą w pełni elektryczne, podobnie jak większość naszych pojazdów użytkowych. Podjęliśmy też zobowiązanie osiągnięcia do roku 2050 globalnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

W Europejskiej Strategii Cyfrowej zawarto podobnie śmiałe cele, stworzenia jednolitego rynku wolnego od barier, na którym technologie cyfrowe mogą zwiększyć efektywność i wydajność przedsiębiorstw, chroniąc jednocześnie prawa konsumentów. Zawarte w niej prekursorskie zaangażowanie w tworzenie światowych standardów nowych technologii daje gwarancję, że Europa pozostanie najbardziej otwartym i konkurencyjnym regionem na świecie dla handlu i inwestycji.

Strategie te przyczynią się do poprawy sytuacji po pandemii. Jednak w swoim obecnym kształcie polityka handlowa UE traci okazję do wspierania tego rozszerzonego programu.

Z zadowoleniem przyjmuję fakt, że w strategii handlowej Komisji Europejskiej uznano potrzebę stworzenia warunków do ratyfikacji umów z organizacją Mercosur, zrzeszającą kraje Ameryki Południowej oraz z Meksykiem, a także zakończenia trwających negocjacji – jednak nadszedł właśnie czas, aby przekuć te słowa w czyny. Stwierdziłem w zeszłym roku, że udałoby się pobudzić wzrost gospodarczy w Europie, gdyby UE sfinalizowała kilka bliskich podpisania umów o wolnym handlu, które są gotowe i czekają na wdrożenie po latach negocjacji – wciąż jednak nie zostały ostatecznie ratyfikowane i podpisane.

Pisałem w szczególności o umowie dotyczącej wolnego handlu między Unią Europejską a Meksykiem. Pierwsze porozumienie polityczne zostało osiągnięte w 2018 roku, a kolejne, szczegółowe, zawarto ponad rok temu. U podstaw tej nowoczesnej umowy leżą cele zrównoważonego rozwoju i nowe technologie, obejmujące m.in. pojazdy elektryczne i akumulatory. Po trzech latach pozostaje ona nadal w zawieszeniu, uwikłana w skomplikowany proces ratyfikacji. Jesteśmy zainteresowani tą konkretną umową o wolnym handlu, ponieważ eksportujemy powstające w Polsce akumulatory, montowane w naszym modelu elektrycznym Mustang Mach-E, produkowanym w Meksyku i obecnie wprowadzanym na rynek europejski. Na przeszkodzie stoi jednak kwestia gotowej do realizacji umowy, która podobnie jak inne, oczekuje wciąż na zawarcie.

Nadszedł czas, aby procedować ją w trybie pilnym, zademonstrować wolę działania UE na arenie międzynarodowej i wykorzystać handel do pobudzenia światowej gospodarki. Umowa między UE a Meksykiem czeka praktycznie w teczce. Zajmijmy się tą sprawą i innymi bliskimi finalizacji porozumieniami handlowymi, aby przyczynić się do ożywienia gospodarczego.

Stuart Rowley, prezes Ford of Europe

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
heh
4 lata temu
marzą się tani pracownicy i przeniesienie produkcji co?
Pozhoga
4 lata temu
,,W firmie Ford w pełni popieramy te plany.(...) Podjęliśmy też zobowiązanie osiągnięcia do roku 2050 globalnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla." Towarzyszu Rowley, no a jakie zobowiązania podjęła brygada młodzieżowa? I dlaczego ani słowa o parytetach? A co z inkluzywnością osób chorych na zboczenia seksualne? Towarzyszu! Wy tam śpicie, a tu rewolucja już poszła parę kroków dalej!
tjyruyjyuj
4 lata temu
podajcie ,kto stoi za tymi bzdurami w temacie co2 ? i " za ile $ tam stoi ?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Gjn
4 lata temu
Jawol her komendante!!!
Pozhoga
4 lata temu
,,W firmie Ford w pełni popieramy te plany.(...) Podjęliśmy też zobowiązanie osiągnięcia do roku 2050 globalnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla." Towarzyszu Rowley, no a jakie zobowiązania podjęła brygada młodzieżowa? I dlaczego ani słowa o parytetach? A co z inkluzywnością osób chorych na zboczenia seksualne? Towarzyszu! Wy tam śpicie, a tu rewolucja już poszła parę kroków dalej!
fvsdgsd
4 lata temu
a może tak rzetelny artykuł na temat ,kto zarobi na ściemie co2 i ograniczeniu naszego życia ? wałek stulecia ,wmówić ludziom ,że wszystko trzeba zmienić ,bo jakiś co2 zagraża.
tjyruyjyuj
4 lata temu
podajcie ,kto stoi za tymi bzdurami w temacie co2 ? i " za ile $ tam stoi ?
heh
4 lata temu
marzą się tani pracownicy i przeniesienie produkcji co?