„Bułka z wędzonką” powstała w ramach projektu „Kreatorzy Produktów”. Realizowany jest on przez sieć Żabka, należącą do funduszu CVC Capital Partners, oraz Spółkę Celową Uniwersytetu Ekonomicznego od 2017 roku. W projekcie do tej pory uczestniczyli studenci Uniwersytetu Ekonomicznego i Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, a także Uniwersytetu Zielonogórskiego.
W ramach akcji studenci mają szansę na stworzenie produktów, które mogą pojawić się w ofercie Żabki oraz wygrać staż w Centrali Żabki.
Jeśli szynka, to szwarcwaldzka
Jedną z uczestniczek konkursu była Magdalena Buszewicz, studentka kierunku Zarządzania i Inżynierii Produkcji Żywności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pomysł jej zespołu to produkt dla studentów, którzy między zajęciami chcą zjeść coś smacznego, a jednocześnie pożywnego. W odpowiedzi na nią powstała… „Bułka z wędzonką”.
- To pszeniczna bułka, w której znajduje się szynka szwarcwaldzka i cebula. Umożliwia zatem zjedzenie na szybko sycącej potrawy bez zagrożenia pobrudzeniem się wypływającym sosem, szynką bądź pomidorem – komentuje Magdalena Buszewicz.
Bułka pod kontrolą jury
Koncepcja „Bułki z wędzonką” powstawała przez kilka tygodni. Podczas finału studentki zaprezentowały rzeczywisty produkt przygotowany według ich własnej receptury, opisując jednocześnie ideę jego stworzenia i możliwości produkcyjne.
Jury konkursowe przy ocenie i wyborze laureatów, brało pod uwagę sensorykę, innowacyjność, cenę, a także możliwości produkcji masowej.
Pomysł na „bułkę z wędzonką” na tyle spodobał się sieci Żabka, że wprowadziła go na rynek. Studentka wygrała również staż w centrali firmy.
– To była możliwość sprawdzenia, jak funkcjonuje tak duża firma. Miałam także okazję zdobyć nowe umiejętności oraz wiedzę praktyczną, którą znałam tylko z książek – przyznaje studentka.
Sieć Żabka jest właścicielem największej sieci sklepów typu convenience w Polsce, która liczy 5400 placówek.