Dziś w aplikacji bankowej można nie tylko zrobić przelew czy zapłacić za zakupy. Można skorzystać z innych, mniej oczywistych, usług. To chociażby doładowanie prepaidowego telefonu, zakup biletów komunikacji miejskiej, opłacenie parkingu czy… zakup ubezpieczenia.
Czy to oznacza, że kolejny krok to dołączanie nowych opcji, dzięki którym można będziemy robić kolejne zakupy bez opuszczania aplikacji bankowej?
– To tylko kwestia czasu – uważa Radosław Janusz, dyrektor Biura Rozwoju Chmurowych Usług Cyfrowych i Usług Dodanych PKO Banku Polskiego.
Wyobraźmy sobie jednak świat bez smartfonów, z niemal każdym urządzeniem podłączonym do sieci? Czy to będzie oznaczać ostateczną automatyzację oraz likwidację tradycyjnych sklepów czy oddziałów bankowych?
Zapraszamy do spojrzenia w przyszłość w rozmowie z Radosławem Januszem, dyrektorem Biura Rozwoju Chmurowych Usług Cyfrowych i Usług Dodanych PKO Banku Polskiego w ramach naszego cyklu "Cyfrowe Ewolucje"
Partnerem artykułu jest PKO Bank Polski