Spółka podała, że w grudniu InPost uruchomił w Polsce dwudziestopięciotysięczny paczkomat. Na koniec III kw. 2024 r. grupa dysponowała blisko 79 tys. punktami odbioru przesyłek, w tym prawie 44 tys. paczkomatów oraz 35 tys. punktów w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). W ciągu ostatnich 12 miesięcy grupa zainstalowała 10 tys. paczkomatów.
InPost podał także, że na koniec III kwartału 2024 roku Grupa InPost odnotowała znaczący wzrost wolumenów i sprzedaży. W tym okresie grupa obsłużyła 262 mln przesyłek, czyli o 25 proc. więcej w ujęciu rocznym, natomiast przychody, licząc rok do roku, wzrosły o 23 proc. osiągając 2,54 mld zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na początku grudnia "Financial Times" poinformował, że InPost Rafała Brzoski może wydać na przejęcia ponad 1 miliard euro. W efekcie usługi firmy mogą pojawić się na sześciu nowych rynkach. InPost prowadzi negocjacje z lokalnymi partnerami w celu rozszerzenia dostaw do Niemiec, Szwajcarii i Austrii, a także do krajów nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. "FT" pisze, że dzięki temu InPost może konkurować z firmami kurierskimi, takimi jak DHL, UPS i FedEx.
W połowie października InPost wzmocnił swoją pozycję na Wyspach. Spółka kupiła pozostałe 70 proc. udziałów w Menzies Distribution Limited za 60,4 mln funtów brytyjskich i tym samym przejęła pełną kontrolę nad operacjami logistycznymi Menzies Express i Newstrade. Przejęcie Menzies pozwala Grupie InPost w pełni kontrolować proces logistyczny w Wielkiej Brytanii.
Wysyłanie bagażu. Brzoska z nową usługą
W ostatnim czasie InPost uruchomił także nową usługę międzynarodowych przesyłek do ośmiu krajów Europy. Media i internauci już zauważyli, że koszt przesyłki zaczyna się od 28,99 zł, co jest atrakcyjną alternatywą dla opłat, jakie trzeba zapłacić, nadając bagaż w tanich liniach lotniczych.
Nowa usługa InPostu pozwala na przesyłanie paczek o wadze do 25 kg, co jest szczególnie korzystne dla podróżnych, którzy chcą uniknąć wysokich opłat za bagaż w liniach takich jak Ryanair czy WizzAir. Choć czas dostawy wynosi obecnie kilka dni, InPost planuje skrócenie tego okresu w miarę rozwoju usługi. Cały proces można zorganizować za pomocą aplikacji, co ułatwia nadawanie paczek bez konieczności oczekiwania na kuriera.