Marcin Walentynowicz kierował zespołem COI od lutego 2018 roku. Przy objęciu fotela dyrektora podjął się uporządkowania finansów ośrodka, a także kwestii kadrowych i organizacyjnych.
"Został też zobowiązany do ustabilizowania Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców po wdrożeniu nowej wersji systemu w listopadzie 2017 roku. Z obu tych zadań wywiązał się w terminie i zgodnie z założeniami" - podkreśliła KPRM.
W marcu 2019 roku Marcin Walentynowicz kierował międzyinstytucjonalnym zespołem odpowiedzialnym za wdrożenie dowodu osobistego z warstwą elektroniczną. Jak przekonuje KPRM, to kolejny sukces na jego koncie - tylko w ciągu pierwszych 12 miesięcy obywatelom wydanych zostało 2,7 mln dokumentów.
Odchodzący dyrektor odpowiadał też m.in. za usługi "Mój pojazd", "Zgłoś urodzenie dziecka", konto Mój Gov, czy kilka aktualizacji Systemu Rejestrów Państwowych.
- Gdy obejmowałem stery w Ośrodku, zaledwie 1,5 mln obywateli miało profil zaufany. Dziś system bezawaryjnie obsługuje 11,5 mln profili zaufanych. Uznaję to za jeden ze swoich największych sukcesów - powiedział odchodzący szef COI.
Jak podała też KPRM, po wybuchu pandemii Covid-19 zespół COI pod kierownictwem dyrektora Marcina Walentynowicza zaangażował się w szereg przedsięwzięć zapewniających sprawne działanie państwa.
- Dzięki Marcinowi Walentynowiczowi niezbędne w trakcie pandemii e-usługi dla obywateli powstawały w czasie liczonym w tygodniach, a nie latach. Każdy menedżer IT wie, jak duże to było wyzwanie, a każdy użytkownik publicznych aplikacji z pewnością jest wdzięczny za możliwości, które były dostarczane w ekspresowym tempie - podkreślił sekretarz stanu ds. cyfryzacji w KPRM minister Janusz Cieszyński.