Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. DSZ
|
aktualizacja

Szef logistycznego giganta ostrzega: "To nie koniec problemów"

16
Podziel się:

Pandemiczne kłopoty zdają się nie odpuszczać i wciąż będziemy doświadczać opóźnień w łańcuchach dostaw. "W tej chwili sytuacja nie wydaje się znacząco poprawiać" - mówił w programie CNN Søren Skou, dyrektor generalny Maersk, największej na świecie firmy zajmującej się transportem kontenerów.

Szef logistycznego giganta ostrzega: "To nie koniec problemów"
Szef największego operatora kontenerów na świecie nie ma dla nas dobrych informacji. (East News, Joe Giddens)

Kwestia pozrywanych łańcuchów dostaw to temat numer jeden w mediach od rozpoczęcia się pandemii. To przez dziury w szlakach handlowych światowa gospodarka spowolniła, a inflacja przyspieszyła. W CNN Business dyrektor generalny Maersk Søren Skou powiedział w środę, że liczby nie wskazują, aby sytuacja w handlu międzynarodowym miała się znacząco poprawić.

Maersk wciąż widzi dużo problemów - braki ludzi do pracy

"Żałuję, że nie mogę powiedzieć, że sprawy mają się lepiej, ale w tej chwili liczby nie wskazują na to" - wskazywał. Jego zdaniem popyt na towary pozostaje silny, ale "światowy handel jest w rzeczywistości ograniczony przez dostępne zdolności przewozowe". Wspomniał on także, że brak siły roboczej powoduje problemy w portach, w tym na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych.

Dyrektor mówił wprost, że nie ma wystarczającej liczby operatorów dźwigów do rozładunku statków, a także kierowców ciężarówek i pracowników magazynów do przemieszczania towarów.

Skou wyraził również nadzieję, że łańcuchy dostaw mogą stać się bardziej drożne, gdy tylko zostaną zniesione ograniczenia covidowe i zmniejszy się liczba zachorowań. Jest to według niego jednak perspektywa kilku kwartałów.

Jak podkreśla CNN, problemy z łańcuchem dostaw spowodowały wzrost kosztów niektórych towarów, przyczyniając się do inflacji, która obecnie zmusza banki centralne na całym świecie do wycofania środków stymulujących i podniesienia stóp procentowych. Również w Polsce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
Egon
3 lata temu
Mærsk podliczył zeszłoroczny zysk. Jest to jak dotychczas duński rekord zysku wypracowany przez prywatną firmę i wynosi 117.5 miliardów (sic!) koron duńskich, co daje jakieś 18 miliardów dolarów amerykańskich! Nie ma to jak kryzys...
Alex
3 lata temu
Lanie wody. Mearsk zarabia krocie i pierdzieli głupoty, żeby tylko nie spuścić z ceny i goli wszystkich, a Unia nic nie robi - biedulka nie może im nic zrobić, tylko narzeka na inflacje.
Promil
3 lata temu
Brak ludzi????raczej totalne olewanie klientów,armator jest Pan i basta...od 20 lat zajmuję się transportem kontenerów i widzę zmiany na gorsze.urzedy celne,państwo w państwie,samochód na urzędzie stoi 2 dni bo nie ma komu kasy zaksięgować,,,zdać kontener albo pobrać???horror...załaduje kontener i muszę gdzieś pchać się w miasto po dokument celny jakbym nie mógł otrzymać meilem..horror.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
a więc to ON
3 lata temu
Czyli to jest teraz nieoficjalnie najbogatszy człowiek na świecie? Transport kontenera kosztował 1,5 roku temu 7 tys. zł a teraz 70 tys.. Za jeden transport mógłby zbudować sobie kolejny statek a tych statków ma wiele.
Fdsxxc
3 lata temu
Pierwsza połowa tego roku to jeszcze będzie ok. Polscy maja oszczędności, będą je wydawać, natomiast druga połowa roku, no cóż, będziemy jeszcze gorzej wszytko odczuwać, wzrosty gazu, prądu, paliwa, kredyty. Ludzie myślą że to tak na chwilę, myślą że, jak będzie gorzej to pracodawca da podwyżkę i po strachu. A pracodawcy będą myśleć o sobie, żeby im nie zmalał dochód. Więc będą się troszkę wyzbywac pracowników, wzrośnie bezrobocie, a potem pracownik będzie za grosze tyral, bo pracy będzie mniej. I powtórka z rozrywki lata wstecz.
Roy
3 lata temu
Inflacje spowodowal dodruk pieniedzy przez FED, EU, Bank of China i innych i nic wiecej, nic mniej. I nie sciemniajcie z jakimis brakami ludzkimi, jak zaplacicie ludzie przyjda do pracy na 26 godzin dziennie !!!. Mnie placa 50% za nadgodziny!!!, kwarantanny - zero , i jak tu chciec pracowac?????
Please help M...
3 lata temu
I Look for Trucker's Jobs. Please help Me.
Polak
3 lata temu
Plan ,doprowadzenia do głodu idzie pełną parą....