Firmy działające na polskim rynku mierzą się obecnie z dużą zmiennością rynkową. Wojna tuż za wschodnią granicą, wzrost inflacji i obciążeń podatkowych czy wymagania wynikające z dyrektywy CSRD – to jedne z wielu wyzwań, z jakimi muszą sobie poradzić rodzimi przedsiębiorcy. Stawienie im czoła wymaga dużych inwestycji.
Czy wynajem urządzeń mobilnych pomoże poradzić sobie z tymi trudnościami?
Podążanie za postępem technologicznym nie musi wiązać się z dużymi kosztami
Według badania przeprowadzonego przez firmę IDC ponad 62% liderów z branży IT deklaruje, że zarządzanie sprzętem mobilnym i komputerowym w przedsiębiorstwie znacząco podnosi koszty operacyjne działu IT. Respondenci stwierdzili, że środki wydawane na bieżące utrzymanie sprzętu można spożytkować lepiej (np. na modernizację infrastruktury czy inwestycję w bezpieczeństwo informatyczne).
Jednocześnie warto podkreślić, że pracownicy doskonale zdają sobie sprawę z korzyści, jakie płyną z szybkiego wdrażania nowych technologii w przedsiębiorstwie. Takie informacje wynikają z badania "Emerging Tech at Work" przeprowadzonego przez EY w 2023 r. Duże koszty inwestycyjne w połączeniu ze skomplikowaniem proceduralnym opóźniają wdrożenia – w efekcie zakupiony sprzęt staje się przestarzały.
Rozwiązaniem problemu może być zmiana podejścia – zamiast zakupu nowego sprzętu warto rozważyć wynajem urządzeń.
Nowe spojrzenie na zarządzanie sprzętem w organizacji
Usługa najmu pozwala na znacznie więcej niż tylko na korzystanie z urządzeń IT i mobilnych czy outsourcing usługi ich utrzymania. Model ten pozwala odciążyć firmę w zakresie opieki nad sprzętem, gwarancji jego działania oraz zapewnienia pracownikom dostępu do najlepszej jakości urządzeń. To zadanie bierze na siebie dostawca usługi – komentuje Paulina Dobkowska, Rental Business Director w Digital Care.
W klasycznym modelu zakupu lub leasingu, przedsiębiorca musi sam wprowadzić nowe urządzenia do organizacji, serwisować je czy zarządzać nimi. W tym celu zawiera współpracę z zewnętrznym serwisem lub powierza to zadanie specjalistom z działu IT, rozszerzając ich zakres obowiązków. Każde z tych rozwiązań to dodatkowe obciążenie dla firmy.
- Usługa ta pozwala więc spojrzeć na te wyzwania z innej perspektywy. Dostawca najmu często oferuje nie tylko elastyczny dostęp do sprzętu w ramach niskiej miesięcznej opłaty, lecz również możliwość kompleksowego zarządzania flotą urządzeń, ich serwis, aktualizacje czy rozwiązywanie problemów użytkowników końcowych – dodaje ekspert Digital Care.
Co wchodzi w skład usługi najmu w Digital Care?
Usługa najmu w Digital Care składa się 4 głównych elementów:
1. Najem urządzeń – to wygodna forma korzystania z urządzeń mobilnych, która zapewnia dostęp do sprzętu w ramach niskiej miesięcznej opłaty, bez konieczności kupowania go.
2. Serwis – użytkownicy otrzymują dostęp do profesjonalnych usług serwisowych, a w przypadku uszkodzenia czy awarii sprzętu, naprawę według ustalonych warunków i najlepszych standardów.
3. Wsparcie w zarządzaniu – administratorzy IT mogą zarządzać flotą z poziomu specjalnego portalu klienta oraz systemu MDM bądź całkowicie przekazać to zdanie Digital Care.
4. Możliwość odsprzedaży – klienci mogą odsprzedać stary sprzęt, zyskując jednocześnie wsparcie w konfiguracji i przeniesieniu danych na nowe urządzenia.
Zapisz się: Webinar: Device as a Service, jak korzystać ze sprzętu IT w ramach wygodnej opłaty miesięcznej?
Co zyskuje przedsiębiorca, korzystając z najmu w swojej firmie?
Sprawdźmy, co zyskuje przedsiębiorca, decydując się na skorzystanie z najmu w swojej firmie. Poniżej przedstawiliśmy 7 najważniejszych zalet tej usługi!
1. Łatwy dostęp do innowacji
Małe firmy i startupy, często nie mają własnego działu IT. Usługa najmu ułatwia im dostęp do nowości technologicznych. Co więcej, to dostawca usługi zajmuje się zarządzaniem urządzeniami, co pozwala firmie skupić się na swojej podstawowej działalności.
2. Prostsze skalowanie
Elastyczna skalowalność to jedna z kluczowych korzyści najmu. Usługa ta umożliwia firmom szybkie dostosowanie liczby urządzeń do bieżących potrzeb, co jest szczególnie przydatne w przypadku zmieniającej się sytuacji biznesowej – nawet z dnia na dzień.
3. Optymalizacja pracy działu IT
Skorzystanie z najmu zmniejsza obciążenie działu IT związane z bieżącymi zadaniami serwisowymi, pozwalając zespołowi skupić się na ważniejszych projektach. Zdalne zarządzanie urządzeniami, wgrywanie aplikacji czy aktualizacji realizuje dostawca za pomocą rozwiązań typu MDM (Mobile Device Management).
4. Redukcja kosztów
Najem pomaga uniknąć jednorazowych, wysokich kosztów zakupu i utrzymania sprzętu. Model oferuje przewidywalne, miesięczne opłaty, które ułatwiają zarządzanie kosztami.
5. Zachowanie zdolności kredytowej
W przeciwieństwie do leasingu lub kredytu, najem nie obciąża zdolności kredytowej firmy i nie wymaga opłaty wstępnej. Miesięczny koszt usługi jest stały i uzależniony jedynie od liczby wynajmowanego sprzętu.
6. Dostęp do najnowszego sprzętu
W ramach usługi najmu, oferowanej przez Digital Care, firma może wymienić urządzenia już 12 miesięcy przed końcem aktualnej umowy. Klient ma w ten sposób szybszy dostęp do nowych technologii, dzięki czemu poprawia jakość pracy zespołu i zwiększa swoją konkurencyjność.
7. Rozwój w duchu Circular Economy
Usługa najmu wspiera także zrównoważony rozwój. Aktualnie używane urządzenia mogą zostać odkupione przez Digital Care, a w zamian firma zdobędzie zniżkę na najem lub inne usługi. Klienci pozbywają się w ten sposób problemu utylizacji wynajmowanego sprzętu – jest on odbierany i odnawiany przez Digital Care. Trafiając następnie do rąk nowego użytkownika, zyskuje on nowe życie w zgodzie z duchem Circular Economy.
Łatwy i szybki proces wynajmu urządzeń w Digital Care
Klienci Digital Care mogą wynająć nowoczesne urządzenia mobilne dla siebie i swoich pracowników w ramach wygodnej umowy najmu, trwającej od 12 do 36 miesięcy. Procedura jest bardzo prosta!
1. Rozpoznanie potrzeb – specjalista przeprowadza rozmowę, dopasowując sprzęt do potrzeb i specyfiki działalności klienta.
2. Szybki scoring – firma przechodzi prosty proces badania wiarygodności finansowej.
3. Indywidualna oferta – specjalista Digital Care przygotowuje "szytą na miarę" ofertę wraz z dodatkowymi usługami, takimi jak usługi serwisowe czy wsparcie w zarządzaniu flotą.
4. Finalizacja umowy – przedostatni krok polega na podpisaniu umowy przez obie strony.
5. Dostarczenie sprzętu – Digital Care realizuje dostawę urządzeń do firmy, dopasowując logistykę do potrzeb klienta.
Po zakończeniu umowy klient może zwrócić urządzenia, odkupić je lub podpisać kolejny kontrakt na nowszy sprzęt.
Skorzystaj z usługi najmu w Digital Care i dołącz do biznesowej rewolucji!
Najem bez wątpienia otwiera możliwość szybszego dostępu do innowacji oraz efektywniejszego zarządzania kosztami. Wszystko wskazuje na to, że usługi najmu urządzeń mobilnych zmienią na stałe sposób myślenia o inwestycji w nowe technologie w biznesie.
Materiał sponsorowany przez iMAD