Nie wysyłaj SPAM-u
To pierwsza, złota zasada kontaktu z kandydatem. Nie wysyłaj ofert do osób, do których te oferty niepowinny trafić. Uważnie czytaj CV kandydatów, już po pierwszej weryfikacji profilu kandydata sam jesteś w stanie ocenić, czy Twoja oferta będzie dla niego atrakcyjna, czy też nie. Po kilku nietrafionych wiadomościach jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że nawet jeśli kandydat w przyszłości otrzyma adekwatną do swojego doświadczenia ofertę nie będzie chciał o niej porozmawiać z racji wcześniejszych nietrafionych propozycji. Dobierz też właściwie portale, na których opublikujesz oferty pracy. Może Ci w tym pomóc system HRlink, który umożliwia multiposting ogłoszeń o pracę.
Nie myl imion
Kandydaci przywiązują dużą wagę do sposobu, w jaki osoby rekrutujące formułują wiadomości z ofertami pracy. Po co więc stracić możliwość nawiązania kantaku tylko i wyłącznie przez odruchowe skopiowanie wiadomości wraz z imieniem poprzedniego odbiorcy? W efekcie Pani Katarzyna dostaje e-mail "Szanowny Panie Marcinie", ignoruje zapytanie, a rekrutujący traci czas poświęcony na wysłanie wiadomości oraz oczekiwanie na odpowiedź, która w 99% się nie pojawi.
Nie wysyłaj wiadomości masowych
Przy obecnym dynamicznie rozwijającym się rynku oraz wysokiej konkurencji, wykwalifikowani pracownicy są na wagę złota. Nie wysyłaj zatem jednego zapytania do 100 osób, które mniej więcej pasują do profilu jaki stworzyłeś. Wyślij 10 spersonalizowanych wiadomości do osób, z którymi naprawdę chciałbyś współpracować, doceniając w nich zdobyte doświadczenie kandydata. W rekrutacji nie chodzi o ilość, ale o jakość.
Szukasz przecież pracownika, który będzie w przyszłości reprezentował Twoją firmę. W takim wyzwaniu na masową skalę bez problemu pomogą Ci systemy ATS. Wiadomość do kandydata możesz wysłać także za pośrednictwem wyszukiwarki kandydatów, czy swojego profilu w danym medium społecznościowym.
Nie ucinaj kontaktu
Zgodzisz się ze stwierdzeniem, że nic nie denerwuje bardziej niż ignorancja, prawda? Często rozmawiając z kandydatami okazuje się, że osoby rekrutujące, nie przekazują im informacji odnośnie postępów w procesie rekrutacyjnym, po skończonej rozmowie kwalifikacyjnej. Kandydat liczy się z myślą, że może nie przejść pozytywnie wstępnej rozmowy, ale zdecydowanie pozytywniej odbierze telefon z informacją:
"Niestety, nie zdecydowaliśmy się na Pańską kandydaturę", niż ciszę.
Nie używaj uniwersalnych sformułowań
"Atrakcyjne wynagrodzenie, "wiele możliwości rozwoju", "praca w młodym, dynamicznym otoczeniu",
gdzieś to już widziałeś? Co drugie ogłoszenie rekrutacyjne zawiera te same, utarte sformułowania.
Nie skupiaj się na tym, co oferuje większość firm.
Pokaż dlaczego to właśnie na Twoją ofertę powinien aplikować kandydat. Bądź kreatywny i wyjdź poza schemat!
Materiał sponsorowany przez HRlink