Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Szybkie drogi z rekordem zatłoczenia. Najgorzej na S8

34
Podziel się:

Nawet 200 tys. aut dziennie. Warszawski odcinek S8 Konotopa–Głębocka pobił rekord. Poszerzenie zatłoczonej trasy A4 ze stolicy do Łodzi dopiero za pięć lat - czytamy w piątkowej "Rzeczpospolitej".

Szybkie drogi z rekordem zatłoczenia. Najgorzej na S8
Na trasach przelotowych w Warszawie, Krakowie, Gdańsku czy Wrocławiu tworzą się coraz większe korki (money.pl, Rafał Parczewski)

W ostatnich pięciu latach ruch na niektórych odcinkach przelotowych tras w Warszawie, Krakowie czy Gdańsku zwiększył się nawet o kilkadziesiąt tysięcy aut dziennie informuje dziennik.

200 tys. aut na dobę

Jak wynika z danych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), do których dotarła "Rzeczpospolita", średnie dobowe natężenie ruchu poza miastami wzrosło od 2015 r. o przeszło jedną piątą i sięgnęło 13,6 tys. pojazdów.

Wśród tras, na których jest największy tłok jest m. in. fragment drogi S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Głębocka, gdzie dobowy ruch może sięgać nawet 200 tys. aut. Nie lepiej jest na podwarszawskim odcinku trasy S7, gdzie dobowa liczba wzrosła o blisko 55 tys., tj. o 140 proc.

Zobacz także: Budowa dróg. Polska rozkopana. Kiedy kierowcy pojadą nowymi trasami?

Kierowcy cisną się także na autostradzie A4 pomiędzy węzłami Kraków Południe i Niepołomice, gdzie przybyło 30–40 tys. pojazdów, czyli nawet 100 proc. Z kolei na ekspresówce S6 od węzła Gdańsk Południe do węzła Straszyn w ciągu doby przejeżdża teraz ok. 32 tys. aut więcej, co daje wzrost 84-proc.

Najgorzej na Śląsku

Na autostradzie A8, która stanowi obwodnicę Wrocławia, dobowy ruch zwiększył się o 26 tys. pojazdów, a więc o 45 proc. - czytamy w dzienniku.

Największe zatłoczenie jest na trasach w województwie śląskim – ponad 22 tys. pojazdów na dobę. Najmniejsze w warmińsko-mazurskim, z niespełna 8 tys. aut. Z czego wynika ten wzrost natężenia ruchu?

Jak czytam w "Rzeczpospolitej" GDDKiA tłumaczy go wzrostem znaczenia e-handlu w okresie pandemii. W pandemii o ponad połowę zmalał natomiast ruch autobusów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(34)
WYRÓŻNIONE
olo
3 lata temu
Poszerzenie zatłoczonej trasy A4 ze stolicy do Łodzi dopiero za pięć lat - to dobrze...następnym razem, jak pojadę A4 do Krakowa z Wrocławia, to sobie Warszawę zwiedzę po drodze...
wrocek
3 lata temu
A4 z Warszawy a Wrocław na Śląsku. To jakiś automat pisze? Czy nikt tego nie sprawdza?
bxx
3 lata temu
Stolica w środku Europy bez obwodnicy katastrofa,jadąc z Mazur na płd.Polski muszą przejechać przez Warszawę to idiotyzm!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (34)
Adam87
3 lata temu
Od kiedy A4 biegnie z Warszawy?
Paweł
3 lata temu
Nasi planiści drogowi widzę Armagedon ale nic nie robią, co najwyżej zabierają kolejne pasy dróg na ścieżki rowerowe na których trudno spotkać rower oraz na buspasy. Starcze i emerycie wsiadaj na rower wszak nimi już jeździ cały rząd i wszyscy włodarze miast. Nikt z nich nie korzysta ze służbowych samochodów. Plebs ma stać w korku a jak jedzie kolumna rządowa to ma zjechać na pobocze.
G Apes
3 lata temu
Jedno jest pewne. NA A2 ze stolycy do Łodzi wszyscy są równi. Yaris 1.0 i AMG 6.3. Poziom informacji A4 jdo Łodzi est równy wiadomościom o kowidzie i pandemii. Czyli wszyscy łykają.
dziadyga
3 lata temu
jak się dwie niedziele zejdą do kupy wtedy będą drogi
Kozak
3 lata temu
Kolej!!
...
Następna strona