Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Tak źle jeszcze nie było. Lista bankrutów nie ma końca

22
Podziel się:

Duża konkurencja, drogie paliwo i ogólna niepewność. 23 przewoźników lotniczych nie podołało trudnościom i zakończyło w mijającym roku działalność. Jeśli dołożyć do tego upadek biura podróży Thomas Cook, to można wprost powiedzieć: za nami trudny dla turystów czas.

To był bardzo trudny rok dla branży lotniczej
To był bardzo trudny rok dla branży lotniczej (Shutterstock.com)

Mijający rok był bardzo trudny dla branży lotniczej. Jak wylicza serwis TVN 24 BiS, działalność zakończyło aż 23 przewoźników. Co spowodowało, że rekordowa liczba firm zdecydowała o tym, że to już koniec latania? Najczęstszymi powodami okazały się zażarta konkurencja, presja kosztowa, niepewność związana z brexitem i wysokie ceny paliwa.

Działalność zakończyły zarówno małe (a wręcz mikroskopijne) linie takie jak Fly Jamaica Airways, które miały do dyspozycji zaledwie jeden samolot, jak i chętnie wybierane i popularne, takie jak indyjski Jet Airways. Był to największy prywatny przewoźnik w Indiach. W szczytowym momencie Jet Airways obsługiwał ponad 600 rejsów dziennie.

Największym zaskoczeniem (i przyczyną problemów tysięcy turystów, hoteli i pośredników turystycznych) był jednak niewątpliwie upadek biura podróży Thomas Cook. Do tego trzeciego największego biura podróży w Wielkiej Brytanii należała również linia lotnicza, składająca się z 34 samolotów, obsługujących 82 kierunki.

Zobacz także: Obejrzyj: Kredyty dla firm. Oto co musisz wiedzieć

Na liście linii, z usług których już nie skorzystamy, są również linie z siedzibą w Europie. I tak, zniknął islandzki WOW Air, który w 2018 r. przewiózł 3,5 mln pasażerów, FlyBMI z bazą na lotnisku East Midlands , niemiecka Germania (mało znana poza Niemcami), grecka Astra. Francuzi nie skorzystają już z usług Aigle Azur ani XL Airways.

Polscy pasażerowie mocno odczuli upadek słoweńskiej linii Adria, której samoloty odlatywały m.in. z Łodzi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(22)
WYRÓŻNIONE
Gepetto
5 lata temu
Grunt,że centralny port lotniczy wybudują i samoloty na prąd zamiast samochodów.Syn obiecał.
Robert
5 lata temu
LOT żyje na kredyt jak górnictwo, płaci za to całe społeczeństwo
Pooak
5 lata temu
Lot się utrzymuje bo jest dotowany z kieszeni polskiego podatnika niech splaci dotacje i zaległe podatki to zobaczymy co z nim bedzie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (22)
Emigrant z ro...
5 lata temu
PLL LOT bezpieczny, bo utrzymuje go 38 milionów frajerów ze swych podatków. Podobnie jak górników, hutników, kolejarzy, nierobów i patologię. Szczęśliwego nowego roku Polacy :-)
Ferytex
5 lata temu
A w Polsce bardzo trafione inwestycje CPK, Radom. Pensja dla prezesa nieistniejącego lotniska, mrzonki o samolotach na prąd.Nici z samochodów elektrycznych to trzeba się przerzucić na coś innego
Stanisław
5 lata temu
I bardzo dobrze. Może to głupie podróżowanie z chlaniem all inclusive się skończy, a co za tym idzie roznoszenie chorób i bakterii po całym świecie.Podróżować w razie potrzeby. Dla przyjemności mamy podróże po naszym pięknym kraju.
Żałosne
5 lata temu
A Morawiecki za 40 mld.CPL buduje już nie mówiąc o Radomiu gdzie wybudowano port ,zburzono i teraz znowu budują
Marioo
5 lata temu
Dla strefy klimatu to dobrze ,bo to jest jedna z głównych przyczyn ociepleń . Jeszcze niech więcej się ich wykluczy !!!
...
Następna strona