- To historyczny moment. To pierwsze regularne połączenie pomiędzy Wrocławiem a innym kontynentem - powiedział w rozmowie z money.pl prezes wrocławskiego lotniska Cezary Pacamaj. Nie ukrywa, że liczy na sukces nowego połączenia.
Nowe połączenie LOT-u do Korei Południowej
- W pierwszym locie na 252 miejsca w samolocie, zajętych jest 246. Nie ukrywam, że bardzo nam zależało akurat na tym kierunku. Dlaczego? Nie bez powodu okolice Wrocławia nazywane są małym Seulem. To właśnie tu swoją siedzibę ma chociażby koreański koncern LG - dodał prezes Cezary Pacamaj.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na terenie Dolnego Śląska jest zarejestrowanych 310 firm z kapitałem koreańskim, to połowa wszystkich koreańskich firm działających w Polsce - wyliczył marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski.
Do tej pory do Seulu można było bezpośrednio polecieć tylko z Warszawy. - Połączenie z Wrocławia do Seulu stało się koniecznością. Do tej pory konieczne był podróże przez Warszawę, Monachium czy Pragę - dodał marszałek Przybylski.
"Koreańczycy są zachwyceni"
- Koreańczycy są zachwyceni. Bardzo nam dziękowali za to połączenie - dodał prezes wrocławskiego portu.
Seul to numer jeden pod względem rezerwacji lotów z Wrocławia, jeżeli chodzi o kierunek azjatycki. W 2016 roku było w sumie ok. 5 tys. rezerwacji rocznie. W 2022 roku ta liczba wynosiła ponad 25 tysięcy.
Katarzyna Piskorz, członek zarządu PLL LOT ds. korporacyjnych, mówi, że nowe połączenie LOT-u do Seulu będzie obsługiwane raz w tygodniu. Boeingi 787 Dreamliner będą latały z Wrocławia do stolicy Korei Południowej w piątki. Rejs będzie trwał ponad 11 godzin.
Rozbudowa lotniska we Wrocławiu
Wrocławskie lotnisko ma w planach rozbudowę. Cały projekt będzie kosztował 350 mln zł, z czego dotacja unijna ma wynosić ok. 175 mln zł. Na terenie wrocławskiego lotniska powstanie m.in. nowa płyta postojowa, droga do kołowania i płyta do odladzania samolotów.
Dzięki rozbudowie i modernizacji strefy operacyjnej skróci się czas wykonywania operacji lotniczych oraz zwiększy się liczba miejsc postojowych dla samolotów pasażerskich.
Wrocławskie lotnisko ma ambicje, aby dzięki inwestycjom i rozbudowie ruch pasażerów rocznie wynosił nawet 10 mln.
Port ma już także kolejne plany. - Pod Wrocławiem powstaje fabryka Intela. Marzy nam się, aby z Wrocławia można było polecieć do San Francisco - zdradza Cezary Pacamaj.
Malwina Gadawa, dziennikarka i wydawca money.pl