Gra Polaków na Euro 2020 wpływa nie tylko na samo narodowe samopoczucie, ale także na nasze preferencja zakupowe. Biedronka sprawdziła, co najlepiej schodziło w sklepach tej sieci przed meczami Polaków.
Przed meczem ze Słowacją konsumenci prezentowali dwie odmienne postawy. Część klientów rzuciła się na piwo Tyskie, sprzedawane w zestawie z flagą. Inni, czując chyba, że start Euro 2020 może przypominać mecz z Kolumbią z Mistrzostw Świata w 2006 roku, zaopatrzyli się w miękkie poduszki i duże zapasy chusteczek higienicznych marki własnej Queen (ponad 400 proc. średniej poniedziałkowej sprzedaży za ostatnie tygodnie)
Polacy, tak samo, jak trener Paulo Sousa, zmienili przed meczem z Hiszpanią taktykę. Postawili w Biedronce na owoce, chipsy i hiszpańskie przekąski z linii Toro Rojo. Prym wiodły typowe przekąski w stylu tapas – oliwki, zarówno czarne i zielone, drylowane i nadziewane cytryną (wzrost sprzedaży średnio ponad 150%) oraz szynka Serrano.
Przed meczem Polski ze Szwecją Polacy stawiają w Biedronce na śledzie i piwo bezalkoholowe. Sprzedaż tych napojów piwnych przed meczem ze Szwecją skoczyła o 130 proc.