W 2023 roku pojawi się w Polsce kilka nowych marek sklepów i sieci gastronomicznych. O planach pięciu firm pisze portal dlahandlu.pl, komentując, że to debiuty, "na które najbardziej czekamy". O jakich markach mowa?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kolejni gracze w gastronomii
W Warszawie, Wrocławiu i Szczecinie zostaną w tym roku otwarte restauracje sieci Popeyes. Będą one serwować dania kuchni nowoorleańskiej, typowe dla amerykańskiej Luizjany. W menu znaleźć można m.in. pikantnego kurczaka, polędwiczki z kurczaka czy smażone krewetki.
Firma powstała 50 lat temu w Nowym Orleanie. Do tej pory pod tym szyldem otwartych zostało 3,8 tysiąca lokali w 30 krajach. W Europie marka działa już m.in. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Szwajcarii. W ciągu najbliższych 10 lat planowane jest otwarcie kilkuset restauracji w Czechach, Rumunii i Polsce.
Nad Wisłę zawita też inny nowy gracz z branży gastronomicznej - Master Burger. Firma stojąca za tą marką pochodzi z Czech, na rodzimym rynku działa od 2014 roku. Od dwóch lat ma też lokale w Ukrainie. Pierwsza placówka w Polsce zostanie otwarta w warszawskim centrum handlowym Blue City.
- W Master Burger szanujemy gusta i preferencje kulinarne różnych regionów. Uwzględniamy lokalne smaki każdego z nich, tworząc niepowtarzalne potrawy ze szczyptą naszej ukraińskiej miłości - zapowiadał niedawno Yaroslav Protsenko, współzałożyciel Master Burger, cytowany przez portal propertynews.pl. Jak tłumaczył, firma wykorzystuje ekologiczne, świeże warzywa i mięso, bez półproduktów, wypełniaczy, barwników i konserwantów.
Będzie kolejny konkurent Pepco
Swoich sił na polskim rynku spróbuje też Woolworth, niemiecka spółka, mająca swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych, gdzie pod koniec XIX wieku powstała firma F. W. Woolworth Company. Pierwsze sklepy sieć otworzy w Łodzi i w Krakowie. W ofercie sieci znajdą się m.in. tekstylia dla całej rodziny, wyposażenie domu, elektronika, artykuły dekoracyjne, pasmanteria, zabawki i artykuły piśmiennicze. To oznacza, że Woolworth w Polsce konkurować o pozycję będzie przede wszystkim z: Pepco, Action czy Tedi. Do kwietnia 2024 r. chce mieć 15-25 sklepów w naszym kraju. Potencjał rynku ocenia natomiast nawet na 400 sklepów.
Do Polski zawita też założona w 1995 toku brytyjska sieć Lush. Od ubiegłego roku działa już w Polsce sklep internetowy tej firmy, a w połowie lutego otwarty zostanie pierwszy sklep stacjonarny - w Złotych Tarasach w Warszawie. Sieć sprzedaje świeże, ręcznie robione kosmetyki.
Nowy pomysł Żabki
W tym roku plany uruchomienia sklepów w nowej formie ma też dobrze znana mieszkańcom Polski Żabka. Firma chce otworzyć placówki pod szyldem Żabka Drive, w których zakupy wygodnie zrobią kierowcy. Portal wiadomoscihandlowe.pl w listopadzie 2022 roku relacjonował, że jedna z pierwszych Żabek Drive ma stanąć w Zduńskiej Woli, przy drodze z Łodzi do Sieradza, na placu z dwoma wjazdami.
Na placu stoi już pawilon handlowy, w którym działać będzie Żabka Drive. Wnętrze placówki na razie jest puste, brakuje też szyldu, ale zielony kolor ścian oraz okienko typowe dla punktów typu drive-through wyraźnie wskazuje, jakie będzie przeznaczenie sklepu. Kierowcy wjeżdżający autami na plac będą mogli podjechać do okienka, odebrać zamówienie i wyjechać z placu bez zawracania - informował wówczas portal.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj