Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Te marki pojawią się w Polsce w 2023 roku. Oto co zaproponują klientom

19
Podziel się:

W tym roku kolejni zagraniczni gracze spróbują swoich sił na polskim rynku. Plany otwarcia pierwszych placówek nad Wisłą ma m.in. sieć serwująca kuchnię typową dla Luizjany, słowiańska firma oferująca burgery i niemiecki detalista o amerykańskich korzeniach, który będzie konkurował z Pepco czy Action. Również jedna z polskich marek szykuje na ten rok sporą nowość.

Te marki pojawią się w Polsce w 2023 roku. Oto co zaproponują klientom
W Polsce w tym roku pojawią się m.in. szyldy sieci Popeyes (Getty Images, Costfoto/Future Publishing)

W 2023 roku pojawi się w Polsce kilka nowych marek sklepów i sieci gastronomicznych. O planach pięciu firm pisze portal dlahandlu.pl, komentując, że to debiuty, "na które najbardziej czekamy". O jakich markach mowa?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polaków czeka cios inflacyjny rzędu aż 42 proc. "Kardynalny błąd NBP"

Kolejni gracze w gastronomii

W Warszawie, Wrocławiu i Szczecinie zostaną w tym roku otwarte restauracje sieci Popeyes. Będą one serwować dania kuchni nowoorleańskiej, typowe dla amerykańskiej Luizjany. W menu znaleźć można m.in. pikantnego kurczaka, polędwiczki z kurczaka czy smażone krewetki.

Firma powstała 50 lat temu w Nowym Orleanie. Do tej pory pod tym szyldem otwartych zostało 3,8 tysiąca lokali w 30 krajach. W Europie marka działa już m.in. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Szwajcarii. W ciągu najbliższych 10 lat planowane jest otwarcie kilkuset restauracji w Czechach, Rumunii i Polsce.

Nad Wisłę zawita też inny nowy gracz z branży gastronomicznej - Master Burger. Firma stojąca za tą marką pochodzi z Czech, na rodzimym rynku działa od 2014 roku. Od dwóch lat ma też lokale w Ukrainie. Pierwsza placówka w Polsce zostanie otwarta w warszawskim centrum handlowym Blue City.

- W Master Burger szanujemy gusta i preferencje kulinarne różnych regionów. Uwzględniamy lokalne smaki każdego z nich, tworząc niepowtarzalne potrawy ze szczyptą naszej ukraińskiej miłości - zapowiadał niedawno Yaroslav Protsenko, współzałożyciel Master Burger, cytowany przez portal propertynews.pl. Jak tłumaczył, firma wykorzystuje ekologiczne, świeże warzywa i mięso, bez półproduktów, wypełniaczy, barwników i konserwantów.

Będzie kolejny konkurent Pepco

Swoich sił na polskim rynku spróbuje też Woolworth, niemiecka spółka, mająca swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych, gdzie pod koniec XIX wieku powstała firma F. W. Woolworth Company. Pierwsze sklepy sieć otworzy w Łodzi i w Krakowie. W ofercie sieci znajdą się m.in. tekstylia dla całej rodziny, wyposażenie domu, elektronika, artykuły dekoracyjne, pasmanteria, zabawki i artykuły piśmiennicze. To oznacza, że Woolworth w Polsce konkurować o pozycję będzie przede wszystkim z: Pepco, Action czy Tedi. Do kwietnia 2024 r. chce mieć 15-25 sklepów w naszym kraju. Potencjał rynku ocenia natomiast nawet na 400 sklepów.

Do Polski zawita też założona w 1995 toku brytyjska sieć Lush. Od ubiegłego roku działa już w Polsce sklep internetowy tej firmy, a w połowie lutego otwarty zostanie pierwszy sklep stacjonarny - w Złotych Tarasach w Warszawie. Sieć sprzedaje świeże, ręcznie robione kosmetyki.

Nowy pomysł Żabki

W tym roku plany uruchomienia sklepów w nowej formie ma też dobrze znana mieszkańcom Polski Żabka. Firma chce otworzyć placówki pod szyldem Żabka Drive, w których zakupy wygodnie zrobią kierowcy. Portal wiadomoscihandlowe.pl w listopadzie 2022 roku relacjonował, że jedna z pierwszych Żabek Drive ma stanąć w Zduńskiej Woli, przy drodze z Łodzi do Sieradza, na placu z dwoma wjazdami.

Na placu stoi już pawilon handlowy, w którym działać będzie Żabka Drive. Wnętrze placówki na razie jest puste, brakuje też szyldu, ale zielony kolor ścian oraz okienko typowe dla punktów typu drive-through wyraźnie wskazuje, jakie będzie przeznaczenie sklepu. Kierowcy wjeżdżający autami na plac będą mogli podjechać do okienka, odebrać zamówienie i wyjechać z placu bez zawracania - informował wówczas portal.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
Dziadostwo
2 lata temu
Kiedyś to były porządne sklepy np. Jackpot czy Cottonfield, drogo tam było ale spodnie czy sukienka kupione prawie 20 lat temu nadal są w dobrym stanie. A te Tedi, Pepki i inne, szkoda gadać....
POLAK
2 lata temu
A GDZIE POLSKIE SKLEPY?WSZYSTKO MADE IN POLAND GDZIE JEST? DOŚĆ JUŻ WALL STRETT KRĘTACZE
Jacek
2 lata temu
Tragedia będziemy niewolnikami we własnym kraju . Handel i banki w obcych rękach.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
jotbart
2 lata temu
Ależ to biznesowe głupki z tych zarządów firm, które wchodzą do Polski. Przecież tu bida z nędzą i inflacją. No, i rządzi PIS. No chyba, że przygotowują długofalową strategię na następne lata, gdy będzie rządzić PO. A wtedy to wiadomo: ośmiorniczki w menu, zimne mleko do kawy i ciepła woda w kranach. O ile będzie na to stać zwykłych ludzi
NICK
2 lata temu
bardzo pasuje bedzie gdzie posiedziec setke walnac kurczaka pikantnego i na wesolo wracac do domu
Gość
2 lata temu
Kuchnia Luizjany, to smażony kurczak? Myślałem, że to kuchnia Kentucky.
fghghghgfh
2 lata temu
Najbiedniejsze społeczeństwa wydają największą część swoich dochodów na konsumpcję. W ostatnich miesiącach w Polsce rzadko otwiera się inny biznes niż market spożywczy bądź przemysłowy, a przedsiębiorcą zatrudniającym największą liczbę osób jest właściciel dyskontów.
Prześmiewca
2 lata temu
"Papieskie tak" to będzie hit w Polsce.