W konkursie Huawei Startup Challenge od lat nagradzane są startupy pozytywnego wpływu, zmieniające świat poprzez swoje innowacje. Tym razem z wyzwaniami przedstawionymi przez kapitułę konkursową zmierzą się biznesy, których pomysły mają potencjał zmiany oblicza branży energetycznej. Poszukiwane są zarówno zupełnie nowe rozwiązania umożliwiające pozyskiwanie energii w sposób ekologiczny, jak i te, które usprawniają już działające i obecne na rynku technologie. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 200 tys. złotych.
- Zmiany klimatyczne dotyczą nas wszystkich, a nowoczesne rozwiązania energetyczne mogą pomóc w ich spowolnieniu. W tegorocznej edycji Huawei Startup Challenge chcemy wesprzeć interesujące pomysły w obszarze zielonej energii w przekształceniu się w sprawnie operujące biznesy. Poprzednie edycje konkursu udowodniły, że w polskich młodych firmach jest ogromny potencjał, który odpowiednio wspierany jest w stanie zmienić świat na lepsze. Dzięki naszej inicjatywie możemy wspierać środowisko polskich startupów i otwierać przed nimi drogę do skalowania ich działalności - powiedział Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.
Kapitułę konkursu, oceniającą tegoroczne zgłoszenia, tworzą doceniani przedstawiciele i przedstawicielki sektorów biznesu, nauki oraz eksperci strefy publicznej. Na gali w kwietniu 2024 roku finałowa dziesiątka konkursu zaprezentuje swoje innowacje, a trzy najlepsze projekty otrzymają nagrody główne – czeki o wartości 100, 60 i 40 tysięcy złotych.
- Już od czterech lat z dumą wspieramy rozwój polskich startupów w ramach Huawei Startup Challenge i z niezwykłym zaciekawieniem przyglądamy się stale rosnącej kreatywności przedsiębiorców, którzy zgłaszają do nas swoje pomysły. Jestem przekonany, że i tegoroczna edycja będzie fantastyczną platformą wspierającą świat startupów. Trend eko-energetyczny jest obecnie bardzo silny m.in. ze względu na wzrost zainteresowania tematyką z obszaru ESG. Wiele firm poszukuje innowacji w tym obszarze, aby sprostać wymaganiom wynikających z regulacji unijnych, ale przede wszystkim dlatego, aby zarabiać pieniądze w sposób zrównoważony. Z ekscytacją czekam na zgłoszenia do konkursu. – powiedział Michał Misztal, prezes Startup Academy.
Konkurs jest szansą dla początkujących przedsiębiorców, którzy chcą dotrzeć ze swoim pomysłem do przedstawicieli międzynarodowych i polskich firm. Dzięki udziałowi mają możliwość uzyskania wartościowego mentoringu oraz zaistnienia na rynku ze swoją innowacyjną działalnością. Nabór zgłoszeń do konkursu rozpoczął się 28 listopada, aplikować można przez stronę www.huaweistartupchallenge.pl.
- Huawei Startup Challenge to bardzo cenna inicjatywa, ponieważ rozwój firm technologicznych jest kluczowy nie tylko dla zrównoważonej przyszłości, ale także dla budowania krajowej gospodarki opartej na wiedzy. Nomad Electric jako partner czwartej edycji wydarzenia z dumą będzie wspierać projekty, które przyspieszą rozwój technologii w sektorze OZE. Wierzę, że dzięki temu konkursowi wyłonimy przyszłych liderów innowacji w branży - powiedział Paweł Czaus, Prezes Zarządu Nomad Electric.
Huawei Startup Challenge #Tech4GreenEnergy to już czwarta edycja inicjatywy dla młodych polskich biznesów. Ubiegłoroczna odsłona konkursu została poświęcona rozwojowi startupów działających na rzecz szeroko pojętego zdrowia. W poprzednich edycjach poszukiwano innowacyjnych rozwiązań skupiających się na technologiach wspierających walkę z wykluczeniami oraz zieloną transformację.
***
O Huawei
HUAWEI to światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Celem firmy jest zapewnienie wysokiej jakości łączności dla użytkowników na całym świecie. W tym celu firma wspiera rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez prowadzenie z nim dialogu oraz ścisłą współpracę z przedstawicielami branży. Dzięki wysokim inwestycjom w badania i rozwój oraz strategii zorientowanej na klienta, a także otwartemu partnerstwu, tworzy zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne typu end-to-end, umożliwiając klientom przewagę konkurencyjną w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, sieciowej oraz cloud computingu. Ponad 180 tys. pracowników Huawei jest zaangażowanych w tworzenie nowatorskich rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz użytkowników, które są wykorzystywane w ponad 170 krajach, docierając tym samym do jednej trzeciej populacji świata. Marka Huawei została założona w 1987 roku i w całości jest własnością pracowników.
Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę www.huawei.com lub obserwuj nas na:
Więcej informacji na temat działalności Huawei Polska można znaleźć na stronie Biura Prasowego.
O Startup Academy
Startup Academy łączy duże firmy ze startupami budując platformę efektywnej współpracy między nimi. Tworzy programy akceleracyjne, w których pomaga organizacjom generować innowacyjne rozwiązania, produkty i usługi poprzez kooperację z kreatywnymi i elastycznymi firmami. Od listopada 2019 roku występuje również jako Akredytowana Instytucja Otoczenia Biznesu o profilu Centrum Innowacji.
Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę huaweistartupchallenge.com lub śledź nas na:
Więcej informacji na temat działalności Huawei Polska (Carrier Network Business Group) można znaleźć na stronie Biura Prasowego.
Materiał sponsorowany przez HUAWEI