Sieć Tesco opuszcza polski rynek i część swojego biznesu przekazuje Salling Group. Umowa nie dotyczy jednak kanału sprzedaży internetowej, dlatego pod koniec października platforma zostanie zamknięta
.– Mamy świadomość, że decyzja o zamknięciu kanału sprzedaży internetowej Tesco nie jest łatwa dla koleżanek i kolegów oraz naszych klientów, jednak stanowi integralną część procesu przygotowań do przekazania naszego biznesu nowemu właścicielowi. Usługa E-zakupy, wprowadzona w 2012 roku, zmieniła polski rynek handlu i była bardzo ceniona przez klientów. Niezależnie od tej decyzji, przed nami perspektywy nowych, fascynujących projektów w ramach większego, połączonego biznesu –mówi dyrektor zarządzający Tesco Polska, Martin Behan, cytowany przez "Wiadomości handlowe".
Umowa z Salling Group nie obejmuje też sześciu hipermarketów, które będą działać tylko do końca października 2020 roku.
Chodzi o placówki w Warszawie, Łodzi, Bielsku Białej, Opolu, Gdyni i Ostrowie Wielkopolskim.
Salling Group, która przejmuje polskie sklepy sieci Tesco, to właściciel marki Netto.
Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 (ulepszony koncept dyskontu, poszerzony asortyment, wystrój nawiązujący do estetyki skandynawskiej) nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco.
Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.