Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
WS
|
aktualizacja

Tesla Semi w końcu gotowa. Ciężarówki trafiły do pierwszego klienta

19
Podziel się:

Pięć lat po pierwszych zapowiedziach Tesla wprowadziła na rynek swoje elektryczne ciężarówki. Szef firmy, Elon Musk, podczas prezentacji modelu przeprosił za opóźnienie. Przypomnijmy, że produkcja miała ruszyć w 2019 roku, ale w wyniku turbulencji związanych z pandemią koronawirusa i kryzysem na rynku części samochodowych jej start miał miejsce dopiero pod koniec 2022 roku.

Tesla Semi w końcu gotowa. Ciężarówki trafiły do pierwszego klienta
Tesla Semi wyjechała już do pierwszego klienta - PepsiCo (Tesla)

Tesla Semi jest całkowicie elektryczną ciężarówką. Pierwsze koncepcje były pokazane w listopadzie 2017 roku, a w latach 2019- 2022 według wstępnych szacunków miało rocznie wyjeżdżać nawet 100 tys. samochodów. Ostatnie doniesienia mówią jednak, że w 2023 na drogi ma wyjechać tylko 250 sztuk, a tempo ma wzrosnąć dopiero w 2024 roku, na kiedy założono produkcję na poziomie 50 tys. ciężarówek.

Całkowite naładowany akumulator pozwala Semi osiągać zasięg do 500 mil, czyli około 800 km. Według zapewnień producenta czas ładowania baterii do 70 proc. zajmuje pół godziny. Szybkie ładowanie jest możliwe wyłącznie po podłączeniu do nowych ładowarek Tesli o mocy 1 MW.

Semi będzie standardowo wyposażony w system Tesla Autopilot, który umożliwia półautonomiczną jazdę na autostradach. Zdaniem producenta, trójsilnikowy elektryczny napęd ma moc trzy razy większą niż przeciętny silnik Diesla.

Pierwszą partię ciężarówek chcieli odebrać przedstawiciele PepsiCo, którzy zarezerwowali 100 sztuk Semi krótko po ujawnieniu planów Tesli. Musk dotrzymał obietnicy, która zakładała, że pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów na początku grudnia tego roku. 15 ze 100 zamówionych sztuk ma wyjechać na drogi jeszcze w tym roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
Marcin
2 lata temu
Może ludzie wymyślą szybko akumulatory o dużej pojemności, ekologiczne w produkcji i utylizacji, trwale, zajmujące mniej miejsca, ale póki co obecne elektryki to całkowicie ślepa uliczka, do której mogą zmusić użytkowników tylko za pomocą przepisów i nachalnej reklamy. Na dzień dzisiejszy tylko wodór jest paliwem, które może wyprzeć ropę. Tyle że wodór mógłby uzyskiwać każdy kraj, a na to bogaci tego świata nie pozwolą. Muszą przecież mieć kontrolę nad innymi trzymając w rękach zasoby naturalne i manipulując ich cenami.
Anioł
2 lata temu
ładowarka 1MW ? to idealne do nas...na każdej stacji 5-10 ładowarek i będzie super oczywiście przy każdej stacji ładowania mała elektrownia atomowa jest potrzebna...
AdamT
2 lata temu
Do wożenia styropianu się nada. 1MW na jedną ciężarówkę? To jakieś 300 domów ciągnie taka moc. Czyżby znów stawiano potężne generatory na diesla żeby lądować auta elektryczne?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
Mario
2 lata temu
Kretyński pomysł / - 1MW ? czyli ładować najlepiej pod elektrowniami . 20 takich pojazdów i w przeciętnej elektrowni spada napięcie . Obsługa tejże nie ma pojęcia co wyłączyć , auta czy sieć ?
DAX
2 lata temu
Te wszystkie nowe cudeńka niby takie trwałe i ekologiczne tylko że w starych pojazdach jak przepaliła sie żarówka to wymieniłem odpad wielkości pieciu zł. a teraz wymieniam całą lampe wielkosci radja i gdzie tu ekologia
realista
2 lata temu
Ta cała elektryczność mobilna to wielka porażka. Gdzie rodzi się nowinka techniczna? Ano rodzi sie w przemyśle militarnym. Czy ktoś widział załogowe czołgi elektryczne, lub ciężkie wozy bojowe? No comments
aser
2 lata temu
1Mw. Ciekawe gdzie się podłączą?
majk
2 lata temu
ciekawe co jak taki ciągnik wyładowany bateriami zapłonie?