Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KKG
|
aktualizacja

Tłumy w sklepach. Polacy rzucili się do wydawania pieniędzy

9
Podziel się:

Ruch w centrach handlowych wzrósł o 8,5 proc. Więcej klientów widać też w dyskontach i hipermarketach. Sezon świąteczny może dać mocniejszy impuls do zakupów - informuje "Rzeczpospolita".

Tłumy w sklepach. Polacy rzucili się do wydawania pieniędzy
Natężenie promocji w Black Friday spowodowało, że tego dnia klienci chętniej odwiedzali galerie handlowe (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Jak napisała gazeta, z danych Proxi.cloud wynika, że w tzw. czarny piątek najmocniej, bo aż o 32 proc. w porównaniu z wcześniejszym piątkiem, wzrósł ruch w hipermarketach. 10-proc. wzrost frekwencji zanotowały dyskonty, zaś 8,5-proc. - centra i galerie handlowe.

- Natężenie promocji oraz ich komunikacji w mediach spowodowało, że tego dnia klienci chętniej odwiedzali galerie handlowe. Wzrost ruchu na poziomie 8,5 proc. bez wątpienia był zauważalny przez sieci handlowe operujące w galeriach. Niemniej w 2023 r. wzrost ruchu w Black Friday w stosunku do poprzedniego piątku był nieco wyższy i wynosił 10,1 proc. - mówi cytowany przez gazetę Łukasz Pytlewski z Proxi.cloud.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dyskusja o cenach masła. Minister nie chciał odpowiedzieć
Wzmożony ruch w galeriach handlowych jest szczególnie obserwowany w okresie trzech tygodni poprzedzających święta. W stosunku do tygodnia referencyjnego - ruch w galeriach handlowych rośnie wtedy średnio o 34 proc. - dodał.

Szał zakupów widać także w branży internetowej. W Black Friday liczba transakcji w porównaniu z pozostałymi dniami listopada wzrosła aż o 53 proc., zaś sprzedawcy online zanotowali obroty wyższe o 136 proc. Przed rokiem ten wzrost wynosił 116 proc. Sezon świąteczny zapowiada się bardzo obiecująco - informuje "Rz".

Hitem są zakupy na chińskich platformach: Temu, Shein, Aliexpress. W 2024 roku Polacy zrobili już 7-krotnie wyższe zakupy niż w całym 2023 roku. Średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła z ok. 30 proc. średniej wartości koszyka na popularnych platformach zakupowych w Polsce w 2023 roku do 82 proc. w 2024 roku. Na Aliexpress kupujemy coraz więcej, ale tańszych produktów - średnio wartość koszyka waha się w tym serwisie zakupowym od 26 do 195 zł, a na polskich platformach 150 zł i więcej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
Kolo
2 miesiące temu
Tłumy w sklepach to były za PiSu.
Adler
2 miesiące temu
Nie Polacy nie rzucili się do wydawania pieniędzy tylko kupują teraz bo wiedzą że pod tym nierządem później będzie jeszcze drożej a od nowego roku zacznie się totalna nędza
Joanna
2 miesiące temu
W tym roku na pewno mniej wydam niż w tamtym. Wigilię robimy w jednym domu i każdy coś innego gotuje. Prezenty robimy tylko dzieciom, składamy się na większe typu rowerek biegowy toyz czy domem dla lalek. Nie szalejemy i nie jesteśmy rozrzutni, dobre i tanie czasy mamy za sobą...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
Zerk
2 miesiące temu
Ludzie lecą na promocję wyprzedaże black weeki a po nowym roku ogóry i smażenie placków aby fo wiosny to szczaw się zacznie a później mirabelki aż po szparagi
Adler
2 miesiące temu
Nie Polacy nie rzucili się do wydawania pieniędzy tylko kupują teraz bo wiedzą że pod tym nierządem później będzie jeszcze drożej a od nowego roku zacznie się totalna nędza
Joanna
2 miesiące temu
W tym roku na pewno mniej wydam niż w tamtym. Wigilię robimy w jednym domu i każdy coś innego gotuje. Prezenty robimy tylko dzieciom, składamy się na większe typu rowerek biegowy toyz czy domem dla lalek. Nie szalejemy i nie jesteśmy rozrzutni, dobre i tanie czasy mamy za sobą...
polska gospod...
2 miesiące temu
no to PKB podskoczy do 20%
Kolo
2 miesiące temu
Tłumy w sklepach to były za PiSu.