Przypomnijmy: hyperloop, czyli ultraszybka kolej próżniowa, miał zrewolucjonizować transport pasażerski. Niedawno rozebrany tor testowy biegł wzdłuż Jack Northrop Avenue w kalifornijskim mieście Hawthorne. Stworzono go nad ziemią, w pobliżu siedziby SpaceX, firmy kosmicznej Muska sześć lat temu, a teraz usunięto na prośbę władz miejskich.
Był tunel, będą parkingi
Choć z założenia hyperloop miał rozwijać prędkość do 1200 km/h, na etapie testów nie udało się nawet przybliżyć do tych zawrotnych wartości. Według informacji przekazanej przez członka rady miejskiej, w miejscu, gdzie przebiegał tunel, powstaną parkingi dla pracowników SpaceX - relacjonuje Bloomberg.
Największymi wygranymi przedsięwzięcia, któremu patronował Musk, okazały się lokalne przedsiębiorstwa z branży budowlanej. Erik Wright, którego firma została wytypowana do pomocy przy realizacji projektu jeszcze w 2016 r., uważa, że był to punkt przełomowy w jego biznesowej karierze.
Hyperloop jest dla nas swego rodzaju odznaką honorową - ocenia.
Kiedy jego firma - Precision Construction Services - podjęła się tego projektu, była małym przedsiębiorstwem z zaledwie garstką osiągnięć - podaje Bloomberg.
Od tego czasu Wright zdobył kilka intratnych kontraktów, w tym na budowę drukarni 3D dla amerykańskiego Centers for Disease Control and Prevention, a także obiektów kalifornijskiej bazy sił kosmicznych Vandenberg Space Force Base czy centrum wspinaczkowego o powierzchni ponad 743 mkw.
Według Wrighta klienci mówili mu: "jeśli zbudowałeś hyperloopa, możesz podjąć się naszego projektu".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pomimo obecnych kłopotów z realizacją przedsięwzięcia, Wright wierzy, że pomysł Muska nie skończy się klapą. Miliarder i powstała z jego inicjatywy firma The Boring Company (która ma zajmować się drążeniem tuneli - przyp. red.), jeszcze do niedawna mieli plany stworzenia sieci transportowej w Las Vegas - przypomina Bloomberg. Wright uważa, że to krok we właściwym kierunku.
Na swojej stronie internetowej The Boring Company zapewnia, że jest zdeterminowana, by doprowadzić do końca projekt tuneli i pętli w Las Vegas, w tym tunel, który ma transportować ludzi do jednego z centrów kongresowych - wskazuje "Los Angeles Times".
Źródło: Bloomberg