Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

1,5 tys, skarg na linie lotnicze. 86 kar

0
Podziel się:

1,5 tys. skarg od pasażerów linii lotniczych wpłynęło w 2010 r. do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

1,5 tys, skarg na linie lotnicze. 86 kar
(luisvilla/CC/Flickr)

_ - 1,5 tys. skarg od pasażerów linii lotniczych wpłynęło w 2010 r. do Urzędu Lotnictwa Cywilnego - o ponad 500 więcej niż w 2009 r. _ - poinformowała rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Pasażerowie najczęściej skarżą się na odwołane loty i ich opóźnienia.

Z danych Urzędu wynika, że m.in. 611 skarg dotyczyło odwołania lotów, 324 - ich opóźnień, a 65 - odmowy przyjęcia na pokład samolotu - powiedziała w czwartek Krasnodębska.

Komisja Ochrony Praw Pasażerów, rozpatrująca w ULC skargi pasażerów, wydała 86 decyzji, w wyniku których nałożono na przewoźników lotniczych kary pieniężne na łączną kwotę ok. 156 tys. zł. Najniższa kara wyniosła 200 zł, a najwyższa 8 tys.700 zł.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/92/t126812.jpg ) ] (http://wakacje.money.pl/wiadomosci/artykul/utknales;na;lotnisku;sprawdz;czego;mozesz;zadac,113,0,740465.html) Utknąłeś na lotnisku? Sprawdź, czego możesz żądać

ULC poinformował w komunikacie, że w 2010 r. wystąpiły dwie sytuacje, które spowodowały wzrost liczby skarg na przewoźników lotniczych. Pierwszą z nich był wybuch wulkanu na Islandii i zamknięcie przestrzeni powietrznej nad Europą na przełomie kwietnia i maja. Drugą - paraliż lotnisk w zachodniej Europie spowodowany opadami śniegu.

_ Warto zauważyć, że w porównaniu do sytuacji zaobserwowanej na niektórych lotniskach Europy Zachodniej, polskie porty lotnicze okazały się lepiej przygotowane do funkcjonowania w warunkach zimowych, tj. w sytuacji wystąpienia niskich temperatur oraz znacznych opadów śniegu _ - ocenił ULC.

KOPP przeprowadziła w ubiegłym roku 18 kontroli na 5 portach lotniczych - Katowice, Kraków, Łódź, Szczecin, Warszawa. Jej celem było sprawdzenie w zakresie informowania klientów linii lotniczych o przysługujących im prawach.

Sprawdzono treść ulotek i plakatów informacyjnych oraz procedury przewoźników dotyczące postępowań w przypadku wystąpienia nieregularności w realizacji przewozów lotniczych.

_ Wszystkie lotniska posiadają odpowiednie materiały informacyjne, rozmieszczone we właściwych miejscach - na stanowiskach check-in w halach odlotów oraz w okolicach wyjść do samolotów. Przygotowane wcześniej ulotki wręczane są w przypadku odwołania lotu, opóźnienia lotu oraz odmowy przyjęcia pasażerów na pokład samolotu _ - poinformował ULC.

Według Urzędu, ogólny wzrost liczby skarg wszystkich rodzajów spowodowany jest coraz większą świadomością prawną osób podróżujących samolotami. _ Coraz częściej pasażerowie stawiając się do odprawy biletowo-bagażowej dokładnie wiedzą, jakie przewoźnik lotniczy ma wobec nich obowiązki, jeśli dojdzie do sytuacji opóźnienia ich lotu, odwołania lotu, bądź jeśli przewoźnik odmówi przyjęcia pasażera na pokład samolotu _ - czytamy w komunikacie.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/53/t21557.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/ryanair;grozi;nie;wpusci;na;poklad,93,0,758621.html) Ryanair grozi. Nie wpuści na pokład? Hiszpański sąd zdecydował, że opłata za brak wydrukowanej karty pokładowej jest nielegalna.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/125/t103293.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/linie;lotnicze;licza;straty;przez;wulkan;snieg;i;strajki,192,0,754112.html) Linie lotnicze liczą straty. Przez wulkan, śnieg i strajki W minionym roku zamiast spodziewanego ożywienia, transport lotniczy zanotował straty.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)