Samorządowcy chcą, by zakopianka od Nowego Targu do Zakopanego przeszła gruntowną modernizację. W piśmie do resortu transportu apelowali przede wszystkim o modernizację węzła w Poroninie.
Odcinek Nowy Targ-Zakopane nie znalazł się jednak w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 - donosi TVN24. Jarosław Waszkiewicz z ministerstwa wyjaśniał, że modernizacja nie jest możliwa bez ingerencji w tereny prywatne. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwiają się natomiast mieszkańcy Podhala. W piśmie urzędnika znalazła się nawet uwaga, że być może w takiej sytuacji wspomniany odcinek zakopianki powinien stracić status drogi krajowej.
- _ Trzeba jednak podkreślić, że obojętne jaki ta droga będzie miała status, jeśli dwie strony konfliktu się nie dogadają, nie będzie zgody społecznej, to ta droga nie będzie mogła być zmodernizowana. Obojętne czy jest to droga wojewódzka, krajowa, czy jakakolwiek inna. Tu potrzebna jest zgoda społeczna do przeprowadzenia inwestycji, a takiej zgody nie ma - _ powiedział na antenie TVN24 Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy ministerstwa transportu.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Nowak i Pawlak się tłumaczą. A jest z czego Dlaczego opóźniają się inwestycje drogowe i kolejowe? Co z budową rurociągu Odessa-Brody-Płock? O tym dziś na rządzie. | |
Planujeż podróż? Zablokowana ważna trasa Samochody kierowane są na objazdy przez Perzów i Nową Wieś. | |
Kasa na kolej nie pójdzie na drogi. Co z 1,2 mld? Polski rząd zwrócił się ponad rok temu do Komisji Europejskiej o zgodę na przesunięcie tej sumy z projektów kolejowych na drogowe. KE do tej pory nie wydała oficjalnego stanowiska w tej sprawie. |