Polska fabryka Toyoty podwoi produkcję elektrycznych napędów do hybryd. Toyota Motor Manufacturing Poland w 2021 r. rozpocznie w Wałbrzychu produkcję kolejnej elektrycznej przekładni do niskoemisyjnych napędów hybrydowych, która będzie współpracować z silnikiem o pojemności 1,5 l.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, produkcja 1,5-litrowego silnika ruszy rok wcześniej, w drugim zakładzie TMMP w Jelczu-Laskowicach. W ten sposób oba zakłady będą tworzyć jeden hybrydowy zespół napędowy.
Czytaj także: Polskie TIR-y autostradą do Chin
- Jestem bardzo wdzięczny inwestorom japońskim i cieszę się, że tworzone są miejsca pracy dla coraz lepiej zarabiających polskich pracowników - powiedział premier Mateusz Morawiecki podczas wizyty w fabryce Toyoty w Wałbrzychu. Jak dodał, ta inwestycja to kluczowy element zespołu napędowego do samochodów hybrydowych.
Jak podkreślił premier, pokładana w Polsce wiara w wysoki wzrost gospodarczy, w talenty naszych pracowników, inżynierów, technologów, pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do zwiększania nowoczesności i innowacyjności polskiej gospodarki. - Powstanie więcej miejsc pracy, będziemy inwestować w niskoemisyjną mobilność. Te inwestycje są ogromną szansą rozwoju całej gospodarki, przypieczętowują też partnerstwo, o którym rozmawiałem kilka miesięcy z premierem Japonii Abe Shinzo - podkreślił Morawiecki.
Projekt jest rozszerzeniem produkcji przekładni e-CVT, współpracującej z silnikiem 1,8 l, uruchomionej w listopadzie 2018 roku. Razem z pozostałymi obecnie realizowanymi projektami wdrożenia nowoczesnych silników TNGA, poziom inwestycji w obu zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland - zlokalizowanych w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach - wzrośnie do blisko 5 mld zł. W ramach inwestycji Toyota planuje też uruchomienie produkcji silników elektrycznych MG1, stanowiących integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej.
- Nasza fabryka staje się europejskim centrum produkcyjnym elektrycznych komponentów do niskoemisyjnych napędów hybrydowych. Decyzja koncernu o rozszerzeniu produkcji o kolejny typ przekładni e-CVT stanowi uznanie naszych dotychczasowych osiągnięć oraz dowód na zaufanie, jakim władze koncernu darzą TMMP. To kolejny kamień milowy na drodze do elektromobilności w Polsce i Europie - powiedział Eiji Takeichi, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland.
Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty oraz Grupy PSA i firmy Lotus, prowadzone przez spółki europejskie w: Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji, oraz poza Europą, w: Republice Południowej Afryki i Japonii.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl