- Ostatnie badanie KPMG przeprowadzone w partnerstwie z Microsoft pokazało, że 51% firm dostrzega duże znaczenie transformacji cyfrowej w ich organizacjach, ale jednocześnie tylko co piąta planuje zwiększyć inwestycje w ten obszar w perspektywie 12 miesięcy [1]. To pokazuje skalę nieprzygotowania na nieprzewidywalne zdarzenia, które mogą negatywnie wpłynąć na operacyjną działalność i kondycję biznesu. Przyszłości nie da się przewidzieć, ale od kilku lat mamy do czynienia z bardzo silną zmiennością na rynku i przedsiębiorcy muszą umieć sobie z nią radzić, właściwe i szybko reagować, a także mądrze planować. Dlatego we wrześniu na Commerce Transformation Days chcemy spotkać się z międzynarodowymi ekspertami z obszaru digital commerce, aby poruszyć istotne dla branży tematy. Liczymy, że dzięki wymianie doświadczeń i współpracy na wielu płaszczyznach przyczynimy się do łatwiejszego zmierzenia się wielu biznesów z obecną – dla wielu trudną – rzeczywistością – mówi Grzegorz Kuczyński, prezes zarządu w Unity Group.
Commerce Transformation Days to przede wszystkim przestrzeń do wymiany wiedzy, nawiązania wartościowych znajomości i merytorycznych rozmów stworzona z myślą o międzynarodowej społeczności rozwijającej obszar commerce. Konferencja stwarza liderom rynku, inwestorom oraz partnerom jedyną w swoim rodzaju okazję do budowania relacji i uzyskania unikalnej wartości biznesowej. CTD podzielone jest na 6 bloków tematycznych: commerce transformation, digital sales, scalable operations, data & artificial intelligence, cloud & cybersecurity, society & organization - z udziałem topowych marek rynku commerce. W trakcie wydarzenia wystąpią prelegenci m.in. z takich firm jak: Allegro, Carrefour, Super-Pharm, Euro RTV AGD, BRW, Żabka, czy PwC.
Eksperci transformacji cyfrowej vs wyzwania jutra
Lata 2020-2021 i minione miesiące 2022 były niewątpliwie czasem bardzo silnych przemian. Poziom digitalizacji firm niemal wyznaczał ich pozycję rynkową na całym świecie. Dla jednych właściwe przygotowanie i od lat prowadzona transformacja przyniosły znaczący wzrost przychodów i przypływ nowych klientów, zmieniających swoje nawyki zakupowe. Jednocześnie dla wielu przedsiębiorców cyfryzacja stała się warunkiem koniecznym dla dalszego funkcjonowania firmy i możliwości konkurowania. Wiele firm pozytywnie podeszło do transformacji, a część z nich z korzyścią zredefiniowała swoje modele biznesowe. Eksperci jasno wskazują, że to ostatni moment na inwestycje w kompetencje cyfrowe, aby nadążyć za rynkiem i przygotować się na walkę, która stanie się jeszcze bardziej zacięta. Zrozumienie tego, jak dalece transformacja cyfrowa i wykorzystanie danych mogą zmienić biznes, to klucz do sukcesu w świecie jutra, które z pewnością będzie wirtualne. Właśnie zmienność i wyzwania przyszłości będą głównymi tematami odbywającej się już 22 i 23 września 2022 konferencji Commerce Transformation Days.
Nad zapewnieniem najwyższej wartości merytorycznej wydarzenia czuwa - składająca się z topowych ekspertów rynkowych - Rada Programowa. Na scenie głównej wydarzenia wystąpią m.in.:
- Justyna Torres - E-commerce & Customer Excellence Director, Carrefour Italia
- Przemysław Kotecki - Director of Transformation Office, Allegro
- Anna Bogdańska - Digital Development Director, RTV EURO AGD
- Jacek Jaworski - Digital Experience Director & Digital Transformation Lead, UPC Polska
- Izabela Wisłocka - Vice Director, Digital Ecosystems, PwC
- Dominik Janes - Head of Business Development, Unity Group
Podczas dwudniowej konferencji organizatorzy zaplanowali 20-godzinną dawkę wiedzy w formie inspirujących wykładów, angażujących paneli dyskusyjnych i praktycznych warsztatów w kameralnym gronie. Hasłem przewodnim wydarzenia jest "Transformacja handlu w erze dynamicznych zmian. Jak przygotować się na nieprzewidywalne?". Możliwe scenariusze odpowiedzi firm na zmiany będą dyskutowane przez ekspertów e‑handlu z różnych sektorów oraz krajów. Ponadto na konferencji będą omawiane najciekawsze trendy związane z branżą commerce, m.in. cross-border, q-commerce, content commerce, green commerce, live commerce, e‑grocery, a także ekspansja marketplace’ów, nowe modele biznesowe w tym direct to consumer (D2C) czy temat bezpiecznej skalowalności biznesu w oparciu o nowe technologie. Nie zabraknie też paneli tematycznie powiązanych ze zmianami zachodzącymi w społeczeństwie na przykładzie business case’ów topowych marek. Konferencja będzie prowadzona w dwóch językach z tłumaczeniem symultanicznym polsko-angielskim i angielsko-polskim.
Transformacja handlu w erze dynamicznych zmian
- Zmiany zachodzące w handlu są wypadkową nie tylko sytuacji ekonomicznej lub czynników geopolitycznych, to także postępująca ewolucja oczekiwań i wartości konsumentów. Na obecne trendy wpływają nowe priorytety i przekonania przedstawicieli pokolenia Y i Z, zmiana trybu pracy osób czynnych zawodowo, większa otwartość na innowacje i gotowość do korzystania z e-commerce także przez seniorów. Istotne znaczenie ma także większy potencjał technologiczny dostępnych rozwiązań, które w obecnych czasach sprawiają, że technologie kiedyś nierealne, dziś stają się nie tylko dostępne, a nawet powszechnie stosowane - mówi Justyna Torres, E-Commerce & Customer Excellence Director Carrefour Italia, prelegentka oraz członkini Rady Programowej Commerce Transformation Days.
Polska od kilku lat pozostaje na jednym z ostatnich miejsc rankingu DESI (Digital Economy and Society Index), czyli indeksu gospodarki i społeczeństwa cyfrowego krajów Unii Europejskiej. Wynika to przede wszystkim z zaniedbań w obszarze cyfryzacji oraz niedostatecznej integracji technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach. Nasz kraj z wynikiem 41 pkt. w 2021 r. wciąż jest poniżej średniej unijnej (50,7 pkt.). Powoli jednak zbliża się do UE - w latach 2016-2021 poziom zaawansowania cyfrowego wyrażony wskaźnikiem DESI w Polsce rósł w tempie 8-11% r/r. Jak tłumaczą eksperci Unity Group (z ponad 25-letnim doświadczeniem w projektach commerce transformation) należy pamiętać, że transformacja cyfrowa to proces, który w każdej firmie przebiega indywidualnie. Z tego płyną szanse, ale też wyzwania, z którymi trzeba się zmierzyć.
– Ścieżki na skróty i utarte schematy postępowania często narażają przedsiębiorców na wysokie koszty i ryzyko porażki. Dlaczego? Bo to, co widać na zewnątrz organizacji, którą chce się naśladować, nie pokazuje pracy i skali zmian, które zaszły wewnątrz. Należy właściwe zaplanować to, co będzie się działo za kulisami, aby wyjście firmy na cyfrową scenę odbyło się bez potknięć. Ważne by przygotować holistyczny scenariusz, który oprócz aspektów technologicznych wyjaśni, jak poukładać aplikacje i systemy w spójną, elastyczną architekturę, jak zmienić strukturę organizacyjną tak, aby była ona w stanie obsłużyć nowy sposób działania i jak prowadzić biznes w nowym modelu. Taki scenariusz buduje się dziś często przy wsparciu zewnętrznych ekspertów z odpowiednimi kompetencjami i doświadczaniem z innych projektów. Jest szansą dla wielu firm na szybką realizację i uniknięcie częstych błędów – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner w Unity Group.
Tegoroczna edycja CTD będzie poświęcona wielu aspektom cyfrowej transformacja handlu, w ujęciu B2B i B2C. Handel B2B to dojrzała branża, w której wiele firm – zwłaszcza tych stawiających na ekspansję – przechodzi obecnie szeroko zakrojoną ewolucję. Inaczej niż w handlu B2C, gdzie tylko część biznesów to tradycyjni gracze modyfikujący stopniowo swój biznes, większość to nastawieni niezwykle proaktywnie wobec rynku pure players (firmy oparte w 100 proc. na handlu online).
– Z badania "B2B e-commerce NOW 2022", przeprowadzonego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wynika, że tempo digitalizacji rynku B2B stale rośnie. Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel, już 41% firm działa na tym rynku. Z kolei jedna czwarta spodziewa się, w ciągu najbliższego roku, znacznego wzrostu przychodów z tego kanału (powyżej 20%). To wciąż olbrzymi potencjał do zagospodarowania. Warto o tej szansie debatować w gronie ekspertów CTD. Od tego zależy kondycja i konkurencyjność całej branży handlowej. Klienci B2B oczekują stałego dostępu do oferty, sprawnej i spersonalizowanej obsługi, podobnej do tej, do jakiej przyzwyczaili się kupując produkty konsumenckie – dodaje Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, która objęła swoim patronatem wydarzenie Commerce Transformation Days.
Konferencja CTD została objęta Patronatem Honorowym Prezydenta Wrocławia.
Więcej o wydarzeniu tutaj.
Commerce Transformation Days
CTD to międzynarodowa konferencja, organizowana przez Unity Group w polskiej Dolinie Krzemowej, w pełni poświęcona cyfrowej transformacji handlu. Pełna lista prelegentów dostępna tutaj.
- KIEDY / W dniach 22-23 września 2022 we Wrocławiu odbędzie się 7. edycja tego corocznego wydarzenia, znanego wcześniej jako Kongres Dyrektorów E-commerce.
- DLA KOGO / Konferencja skierowana jest do menadżerów najwyższego szczebla i została stworzona jako platforma wymiany wiedzy, przestrzeń do prowadzenie wartościowych dyskusji oraz networkingu.
- FORMA / CTD w tym roku odbędzie się w formie hybrydowej (online i offline) w centrum biznesowym Concordia Design.
- OFERTA / Konferencja stwarza zarówno liderom, jak i inwestorom oraz partnerom unikalną okazję do budowania relacji i uzyskania unikatowej, merytorycznej wartości. Oferuje także ścieżkę dotarcia do międzynarodowej społeczności rozwijającej obszar commerce. Agenda wydarzenia dostępna tutaj
- PATRONAT HONOROWY Prezydenta Wrocławia
- PARTNERZY / Partnerami tegorocznej edycji są znane międzynarodowe brandy: AWS (partner strategiczny), MuleSoft , Kentico , Prefixbox, Fortinet, ONe, czy Akeneo
- PATRONI MEDIALNI / Patronami zostali: WP/ money.pl, MyCompany Polska, ISBnews, dlahandlu.pl, E-commerce w Praktyce, Marketer+ oraz ITwiz.
[1] Raport KPMG "Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu" (link)
Materiał partnera