Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Transport odporny na wirusa. Polskie firmy prą do przodu

6
Podziel się:

Na unijnym rynku już niemal co trzecia ciężarówka należy do polskiej firmy przewozowej. Polacy pomimo pandemii utrzymali mocną pozycję wśród przewoźników.

Transport odporny na wirusa. Polskie firmy prą do przodu
Polskie firmy transportowe odbiły się po pandemii. (money, Rafał Parczewski)

W latach 2010-19 udział naszych przewoźników w unijnym rynku przewozów drogowych wzrósł z 20 do 32 proc. - przypomina "Puls Biznesu". Pandemia była szokiem dla wielu branż i firm.

Choć w pierwszym momencie wirus odbił się na przewoźnikach, to branża szybko wróciła do kondycji sprzed pandemii odrabiając straty.

Zobacz także: Inspektorzy transportu zatrzymali ciężarówkę. Wyniki ich kontroli zaskakują

Po pierwszym kwartale 2021 r. liczba płatnych kilometrów przejechanych przez naszych przewoźników o 7 proc. przekroczyła zanotowaną w pierwszym kwartale 2019 r. - donosi dziennik.

Branża wzrost zawdzięcza rozwojowi dużych firm transportowych, przekonuje na łamach "PB" Radosław Pelc, analityk Santander Banku.

- Choć rynek międzynarodowych przewozów jest bardzo rozdrobiony, udział w nim największych przewoźników systematycznie rośnie. Mające tylko 1,6-procentowy udział w międzynarodowych przewozach polskie firmy odpowiadają aż za 24 proc. obsługiwanej floty w transporcie międzynarodowym - przekonuje ekspert.

Również prognozy dla pracy naszych przewoźników pozostają optymistyczne. Według analityków możemy mówić o wzrośnie o 4,5-6,7 proc.

Również dyrektor zarządzający Dartomu Andrzej Szymański przyznaje na łamach dziennika, że ubiegły rok był specyficzny ze względu na lockdown w prawie całej Europie i przerwanie łańcuchów dostaw.

— Z rynku zniknęło wiele małych firm, które już przed pandemią balansowały na granicy opłacalności. Ci jednak, którzy przetrwali, zaczęli operować na rynku, który zgłaszał bardzo duże zapotrzebowanie. Tak duże, że wystąpił duży niedobór - dodał.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Pawel38
3 lata temu
Ten pan ma na myśli ukraiński transport na polskich tablicach rejestracyjnych (ukrainski fachowiec zarabia 600-800 euro i miesiącami koczuje na europejskich parkingach). Polski, europejski transport pogrążony jest w kryzysie.
Podwykonawcy
3 lata temu
Fachowcy od transportu 🤣. To proszę napisać ile spedycji jest w polskich rękach ? , . Sam mam firmę i wykonuje zlecenia dla firmy zachodniej . Transport to po prostu podwykonawcza usługa dla gigantycznych spedycji zagranicznych .
przewoźnik
3 lata temu
ojcowizna sprzedana ,biorę się za transport, wcześniej zbierałem buraki z pola
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
sm1
3 lata temu
zniszczylismy cła branze transportowa w europie , dziadotransy , nienawidza nas w całej europie ,tego dorobilismy sie na pewno
przewoźnik
3 lata temu
ojcowizna sprzedana ,biorę się za transport, wcześniej zbierałem buraki z pola
Podwykonawcy
3 lata temu
Fachowcy od transportu 🤣. To proszę napisać ile spedycji jest w polskich rękach ? , . Sam mam firmę i wykonuje zlecenia dla firmy zachodniej . Transport to po prostu podwykonawcza usługa dla gigantycznych spedycji zagranicznych .
Em.
3 lata temu
To co mają na sobie funkcjonariusze to mundur.Dlaczego część z nich wygląda jak dziady w brudnych łachach ? W sieciowkach jest pełno promocji na środki czystości.Wiem, że część z nich to ci których poproszono o odejście z innych służb ale mimo wszystko to co noszę to Mundur.
Pawel38
3 lata temu
Ten pan ma na myśli ukraiński transport na polskich tablicach rejestracyjnych (ukrainski fachowiec zarabia 600-800 euro i miesiącami koczuje na europejskich parkingach). Polski, europejski transport pogrążony jest w kryzysie.