Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Łukasz Kijek,TOS
|
aktualizacja

Trzęsienie ziemi w spółce od Izery. Prezes stracił stanowisko

162
Podziel się:

Prezes spółki ElectroMobility Poland Piotr Regulski został odwołany ze stanowiska - dowiedział się serwis money.pl. Oznacza to, że kariera Regulskiego na tym stanowisku była bardzo krótka, bo prezesem został 20 maja.

Trzęsienie ziemi w spółce od Izery. Prezes stracił stanowisko
ElctroMobility Poland ma produkować pierwszy polski samochód elektryczny - Izerę (PAP)

Decyzję podjęła rada nadzorcza spółki, ale według naszych ustaleń w ocenie nowego ministra aktywów państwowych chodziło o brak wystarczających kompetencji do realizacji projektu. ElectroMobility Poland ma produkować pierwszy polski samochód elektryczny - Izerę. Na początku maja, gdy Regulski nie był jeszcze prezesem, ale nieoficjalnie mówiło się, że może nim zostać, serwis Business Insider Polska zwracał uwagę, że w jego CV brak jest doświadczenia w branży motoryzacyjnej.

Jak udało nam się ustalić, nie ma w tej chwili kandydatów na następcę Regulskiego na stanowisku szefa ElectroMobility Poland.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Fala zwolnień w Polsce. Dominują te branże. "Pęka bańka"

Spółka oficjalnie potwierdziła rozbrat z Regulskim w komunikacie. "Z dniem 5 czerwca rada nadzorcza ElectroMobility Poland S.A. zdecydowała o odwołaniu Piotra Regulskiego ze stanowiska prezesa zarządu spółki" - czytamy. Do czasowego wykonywania czynności prezesa został oddelegowany członek rady nadzorczej EMP Paweł Poneta, który będzie pełnił tę funkcję do czasu powołania nowego prezesa. W zarządzie spółki – na stanowisku Członka Zarządu ds. Finansowych – pozostał natomiast Sławomir Bekier.

Krótka kariera prezesa

Piotr Regulski został powołany na prezesa ElectroMobility Poland 20 maja. Jak podawała wówczas spółka, Regulski jest specjalistą w zakresie zarządzania strategicznego, współpracował z firmami z branży usługowej, produkcyjnej i nowych technologii w kraju i za granicą.

Do 2017 r. związany był z Grupą Impel, specjalizującą się w obsłudze procesów biznesowych i pomocniczych. Od 2019 r. był członkiem zarządu Ruchu, a w latach 2020-2021 pełnił funkcję prezesa tej firmy. W latach 2021-2022 zasiadał w zarządzie Energa Logistyka.

Przed Regulskim obowiązki tymczasowego szefa (do czasu rozstrzygnięcia konkursu) ElectroMobility Poland pełnił przez nieco ponad miesiąc Paweł Poneta, oddelegowany na fotel prezesa z rady nadzorczej. Zastąpił na tym stanowisku Piotra Zarembę, który prezesem był od 2018 roku.

Gdy w kwietniu Zaremba został odwołany, skomentował swoją dymisję w serwisie LinkedIn. "To był okres trudny, ale i pełen wyzwań. Projekt nie rozwijał się w sposób linearny, tak jak to było zaplanowane. Jako spółka mierzyliśmy się z trudnościami, które zmiotłyby z ziemi niejeden projekt, niezależnie od tego, czy byłby to projekt sektora prywatnego czy publicznego" - napisał.

"Po sześciu latach zostawiam projekt dojrzały, z zakończonymi wszystkimi pracami przygotowawczymi - gotowy do wdrożenia. Jako zespół zbudowaliśmy solidne podstawy biznesowe zapewniające rynkowy proces realizacji, a także silne międzynarodowe sojusze. Umożliwią one efektywne konkurowanie Izery na rynkach europejskich" - stwierdził.

"Spółka była przedmiotem wielu kontroli i audytów, które wszystkie potwierdzały prawidłowość stosowania procedur wewnętrznych i przepisów. Efektem tychże audytów jest również potwierdzenie rynkowości założeń i tego, że Izera jest atrakcyjnym dla inwestorów biznesowym przedsięwzięciem dostosowanym do wyzwań współczesnej motoryzacji" - zapewnił.

Nowy szef MAP. Tusk: "fachowiec i ekspert"

Przypomnijmy, 10 maja nowym ministrem aktywów państwowych został Jakub Jaworowski, który zastąpił na tym stanowisku Borysa Budkę, ubiegającego się o fotel europosła. - Ciągle młody polityk, fachowiec i ekspert. Choć mieliśmy okazję współpracować równo 10 lat temu. Ekonomista, finansista, historyk. Mimo młodego wieku człowiek renesansu - mówił wówczas premier Donald Tusk, przedstawiając nowego ministra.

ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 r. jako spółka czterech kontrolowanych przez państwo koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Obecnie większościowym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, który ma 90,8 proc. akcji; pozostali akcjonariusze, czyli PGE, Enea, Turon i kontrolowana przez Orlen Energa mają po 2,3 proc. udziałów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(162)
WYRÓŻNIONE
Normalny
7 miesięcy temu
Przestancie juz o tym polskim samochodzie. Nie mozna nazywac chinskich skladakow polskimi samochodami. Od poczatku wiadomo ze to jest projekt skazany na porazke. Maja sie na nim dorobic tylko nieliczni. Za kilka lat bedzie to kolejna z after rozkradania pieniedzy podatnika.
jak wszystko ...
7 miesięcy temu
To jeden wielki przekręt od początku
Żenada
7 miesięcy temu
Praca na miesiąc i odprawa, tak się bogacą ludzie PO
NAJNOWSZE KOMENTARZE (162)
zawód prezes
6 miesięcy temu
nie ważne że ma zero merytorycznego doświadczenia… niestety w tym kraju nadal liczą się tylko układy…
zdaleka
7 miesięcy temu
Urodzeni i wychowani w komuniźmie, nasiękli komunizmem za młodu, teraz na starość komunizmem trącą. A po szkodach Gierka dalej głupi.
szejk Alula
7 miesięcy temu
Obajtek się nadaje albo Sasin !!!!! To zaraz by przelali ponad miliard do Hezbollahu !!!!!
Reasumpcja
7 miesięcy temu
Czy jest sens budowania tej fabryki, gdy w tym samym czasie giganci - Mercedes, Tesla... zamykają fabryki elektryków lub przerywają inwestycje? Przecież to będzie montaż Chińczyków...
Czy
7 miesięcy temu
ktoś zdaje sobie sprawę z tego ile trzeba wiedzy o budowie fabryki samochodów, znalezienie kooperantów produkujących podzespoły, logistyka, zbudowanie linii produkcyjnej i wiele innych, do tej pory wszystko organizował fiat.
...
Następna strona