Oszuści szukają coraz to nowych sposobów na wyłudzenie danych i kradzieże pieniędzy. PKO BP przestrzega przez bezczelnymi oszustami, którzy nie wahają się przed podszywaniem pod pracowników banku.
Bank zwraca uwagę na pojawiające się coraz częściej doniesienia o telefonach od osób podszywających się pod pracowników banku. Oszuści nakłaniają do podania poufnych danych do bankowości oraz zainstalowania na urządzeniach aplikacji do zdalnej weryfikacji. Bank uczula też klientów wiadomości sms i na różnych komunikatorach, w których oszuści podszywają się za kupujących na portalach sprzedażowych.
Na jakie prośby oszustów powinniśmy zwracać uwagę?
• o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej, w tym np. kod BLIK,
• o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk.
• o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej i danych karty.
Dzięki udostępnieniu tych danych oszuści mogą ukraść z naszego konta pieniądze. Dlatego powinniśmy podchodzić zawsze bardzo nieufnie do tego typu zapytań.