Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Tunel na Zakopiance. GDDKIA nałożyła karę na wykonawcę projektu

34
Podziel się:

GDDKiA nałożyła na wykonawcę odcinka tunelowego S7 w ciągu Zakopianki karę w wysokości 2 mln 850 tys. zł za nieterminowe płatności dla podwykonawców – powiedziała PAP rzeczniczka małopolskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut. Dodała, że możliwe są kolejne kary.

Tunel na Zakopiance. GDDKIA nałożyła karę na wykonawcę projektu
- Analizowane są kolejne dokumenty i jeżeli będą w nich jakieś nieprawidłowości, to naliczane będą kolejne kary – poinformowała rzeczniczka GDDKiA (GDDKiA, GDDKiA Kraków)

Rzeczniczka wskazała, że aktualne opóźnienia robót wynoszą trzy miesiące. Wykonawcą odcinka tunelowego Zakopianki jest włoska firma Astaldi.

Możliwe kolejne kary

Przedstawiciele firmy tłumaczyli wcześniej, że opóźnienia prac spowodowane są niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, pandemią covid oraz trudnościami kadrowymi u podwykonawcy tunelu.

- Analizowane są kolejne dokumenty i jeżeli będą w nich jakieś nieprawidłowości, to naliczane będą kolejne kary – dodała rzeczniczka.

Zobacz także: Prace na Zakopiance na finiszu. Coraz bliżej oddania tuneli pod Luboniem Wielkim

Wizytujący w styczniu br. budowę tunelu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewniał wówczas, że jest szansa na ukończenie budowy na koniec bieżącego roku. Wiadomo już, że ten termin nie będzie dotrzymany.

Wypływ wody pokrzyżował plany

Tunel w ciągu popularnej Zakopianki jest drążony w masywie góry Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym. Drążenie rozpoczęło się w marcu 2017 r. Koszt budowy wyniesie prawie miliard złotych.

Umowa na budowę dwóch zakopiańskich tuneli podpisano 29 czerwca 2016 roku. Wartość inwestycji sięgała blisko miliard złotych i początkowo przewidywano, że budowa zakończy się z końcem 2020 roku. Największym problemem okazał się niezapowiedziany wypływ wody, który nie został wcześniej wykryty przez badania ekspertów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(34)
WYRÓŻNIONE
Slazak
3 lata temu
W Norwegii tunele budują Polacy a w Polsce różnej maści partacze.
Molise
3 lata temu
Astaldi to Włosi krętacze i obłudnicy,kombinatorzy
Miro
3 lata temu
A w Norwegi tunel długości 24 500m drążyli aż 2 lata!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (34)
Bres
rok temu
Przewaly wszelkiego typu w budowlance od czasu budowy autostrad. Biora w tym udzial politycy, samorzadowcy, wojtowie, prezydenci. Identycznie jak z innymi aferami, np.NFOZZ. Wynikiem sa bankructwa polskich wykonawcow i podwykonawcow. Firm duzych, srednich, malych, jednoosobowych-np.Wrobis, Mostostal, kopalnie surowcow skalnych. Zyskuja monopolizujac rynek zachodnie koncerny : skanska hochtief, berger bau, acciona. Z zawyzonych kontraktow 10 % biora lapowkarze, 50 % centrale na zachodzie reszte po polowie oddzaly polskie firm zach.i podwykonawcy. A policja, prokuratura, inspekcje panstwowe, wojewodowie, rzad, poslowie udaja ze nic nie widza, tak jak strusie wciskajac dzioby we wlasne zady
Antyidiota
2 lata temu
Jakie UE, jakie pieniądze dało? Przecież te niby pieniądze to pożyczka na lichwiarski procent, którą jeszcze nasze prapraprawnuki spłacać będą!
Samuel Fersej...
2 lata temu
Astaldi? Włosi?
Marcin
3 lata temu
Czyste rozwiązanie w obecnych przetargach cena aby wygrać a następnie podczas prac aneksy dodatkowe
Mniodek
3 lata temu
"niezapowiedziany wypływ wody"- najbardziej mi się podoba z tego artykułu, że ten wpływ się nie zappwiedzial:)))))))
...
Następna strona