Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Tunele kolejowe do CPK kolidują z planami dzielnicy Warszawy

11
Podziel się:

Tunel kolejowy prowadzący do Centralnego Portu Komunikacyjnego koliduje z planami zagospodarowania przestrzennego Woli - alarmuje burmistrz dzielnicy Warszawy. Spółka CPK zapewnia, że swoje uwagi konsultowała z władzami miasta.

Tunele kolejowe do CPK kolidują z planami dzielnicy Warszawy
CPK chce tunelu kolejowego, który będzie przebiegać przez dzielnicę Warszawy (na zdjęciu wizualizacja CPK). (CPK, CPK)

Spór rozgorzał wokół projektu planu zagospodarowania przestrzennego Odolan, czyli części dzielnicy Wola. W ostatniej fazie składania uwag do tego projektu swoje zgłosiła spółka CPK - pisze stołeczna "Gazeta Wyborcza".

Burmistrz Woli Krzysztof Strzałkowski w rozmowie z gazetą twierdzi, że prace nad planem zagospodarowania Odolan były już na końcowym etapie. Toczyły się natomiast od 2011 roku. Dodaje też, że znaczące uwagi - jakie zgłosił Port - mogą zastopować tę procedurę.

Przede wszystkim obawia się podziału dokumentu na część północną i południową. W tej drugiej znalazłby się tunel dla pociągów. Strzałkowski obawia się przede wszystkim tego, że w południowej części nie powstaną szkoły, przedszkola i miejsca rekreacji.

Zobacz także: Rządowe inwestycje. Minister: priorytety to CPK, kolej i obwodnice

Centralny Port Komunikacyjny zapewnia jednak dziennikarzy, że uwagi, które spółka złożyła do projektu planu zagospodarowania Odolan, były wcześniej uzgadniane z miastem. Dyskusje nad nimi toczyły się w latach 2019-20.

Z odpowiedzi CPK wynika, że warszawski ratusz sam miał wskazać na Odolany, jako na miejsce preferowanych wariantów tuneli kolejowych. Prace studialne nad nimi toczyły się już w latach 2011-14, a kierowała nimi spółka PKP PLK.

"Dokument ten przewidywał przeprowadzenie długiego tunelu po północnej stronie Lokomotywowni PKP Cargo SA, równolegle do ul. Grodziskiej. PKP PLK opracowała i przekazała miejskim planistom przebiegi KDP bliżej obecnych torów, o krótszej długości tunelu i mniej ingerujących w możliwość wprowadzenia nowych funkcji i zabudowy Odolan. Wraz z powstaniem CPK dotychczasowe prace zostały przekazane do nowego inwestora" - pisze CPK w odpowiedzi na pytania "Stołecznej".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
Mick
4 lata temu
Po co ta cała przepychanka, przecież jeszcze w sprawie tego CPK nic nie ruszyło oprócz wydania wielu milionów na opłacanie bandy ludzi od dwóch lat nic nie robiących i jeszcze długo nic się nie zmieni.
mario
4 lata temu
Ten CPK jest nam potrzebny, jak psu piąta noga. Należy lepiej wykorzystać istniejące lotniska i budować drogi lokalne.
Logiczne.
4 lata temu
Czyli tunel do łąki. Przynajmniej krowy nie będą się stresować.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
lolo
4 lata temu
Odolany od zawsze były terenem kolejowo-przemysłowym
Alfred
4 lata temu
CPK to ściema i dojenie kasy dla swoich przez PiS. Megalomania i plany podziału miejscowości przez "szprychy" PKP, co będzie skutkować wysiedleniami za bezcen oraz dewastacją przyrody. Po co CPK w Baranowie, gdy Suski buduje sobie lotnisko w Radomiu? Nawet Łódź chce się obecnie pozbyć nierentownego lotniska. A jeśli lotnisko CPK jednak nie powstanie, to przejęte tereny sprzeda się po cenach rynkowych. Taki prosty sposób na szybki zysk dla rodziny. A na szczepionki kasy nie ma.
lopez
4 lata temu
Przed wyborami będzie konkurs w przedszkolach na projekt, najlepszy dostanie lizaka a port zaprojektują i wybuduja niemcy.
wolak
4 lata temu
CPK to bzdura. I nic tego nie zmieni. Ale jakby się dzielnica Wola 10 lat nie bujała z mpzp (miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego), to by jej teraz nikt torów kolejowych nie wrzucał. Wystarczyło uchwalić plan w rozsądnym czasie. Krokodyle łzy pana Strzałkowskiego nie przekonują mnie ani trochę.
Logiczne.
4 lata temu
Czyli tunel do łąki. Przynajmniej krowy nie będą się stresować.