Wojna stała się katalizatorem międzynarodowej ekspansji firmy. Przed pełnoskalową inwazją Rosji na Ukrainę oddziały Nova Post – bo pod taką marką przedsiębiorstwo jest znane w Europie – działały tylko w Mołdawii. Wchodząc na rynek europejski, firmie zależało na połączeniu tych, których podzieliły granice. Naturalne więc, że Polska, która przyjęła największą liczbę Ukraińców, 3,7 mln, stała się pierwszym krajem europejskim, w którym Nova Post otworzyła oddział. Stało się to w październiku 2022 r. w Warszawie, a już trzy miesiące później sieć miała w kraju 17 oddziałów. Z nowych usług i serwisów szybko zaczęli korzystać Polacy.
44 oddziały w 27 miastach
Dziś Nova Post w Polsce jest największą siecią firmy w Europie: 44 oddziały działają w 27 miastach, 11 w stolicy, a kolejne w każdym polskim województwie. Nova Post Polska to także 20 tys. partnerskich automatów Paczkomat® oraz dwa terminale sortujące w Warszawie i Głogowie Małopolskim.
Co więcej, w czerwcu Nova Post została uznana za najlepszego operatora pocztowego na świecie i otrzymała prestiżowe międzynarodowe wyróżnienie WORLD POST & PARCEL AWARDS.
- Nova Post zapewnia usługi łatwej i szybkiej dostawy dokumentów, paczek oraz ładunków do oddziałów i automatów Paczkomat®, a także pod wskazane adresy. Dostarczamy do dowolnego miejsca w Polsce, do innych krajów europejskich, w których działa firma, a także do i z Ukrainy. W ciągu 1,5 roku pracy dostarczyliśmy 3 mln paczek i nieustannie zwiększamy nasze obroty. Stale oferujemy nowe usługi i trasy dostaw dla lokalnych klientów oraz rozwijamy naszą sieć oddziałów w Polsce — zapewnia Igor Sumaroka, СЕО Nova Post w Polsce.
Nova Post płaci podatki do budżetu każdego kraju, w którym jest obecna, tworzy też miejsca pracy. W ciągu 6 miesięcy 2024 r. wpłaciła do polskiego budżetu 4,8 mln zł. Firma zatrudnia też 216 pracowników, zarówno Ukraińców, jak i Polaków. Pomaga to firmie lepiej zrozumieć zawiłości rynku i potrzeby klientów z różnych grup społecznych.
300 tys. zadowolonych klientów
Pomimo faktu, że europejski rynek logistyczny jest dość konkurencyjny, zawsze jest na nim miejsce dla nowych graczy. Dlatego też Nova Post wspiera się lokalnymi operatorami logistycznymi. W Polsce firma współpracuje z InPost, DPD i GLS, które pomagają dostarczać zamówienia do automatów Paczkomat® i adresów we wszystkich lokalizacjach w kraju.
Tylko w pierwszej połowie tego roku firma zyskała 300 tys. klientów. Wcześniej lwią część – 90 proc. – stanowili Ukraińcy. Dziś usługi firmy stają się coraz bardziej popularne wśród Polaków i polskich firm.
- W Polsce większość ludzi jest przyzwyczajona do korzystania z automatów Paczkomat®. Mieszkańcy coraz częściej zamawiają i wysyłają paczki z nadania i są sceptycznie nastawieni do punktów pocztowych. Jednak nowy format oddziałów oferowanych przez Nova Post zmienił postrzeganie klasycznej poczty. Bardziej przypominają one kawiarnię lub nowoczesne biuro – mówi Igor Sumaroka.
Oddziały Nova Post są otwarte siedem dni w tygodniu i pracują dłużej niż standardowo, do godz. 20. Wszystkie są wyposażone w stoły do kontroli paczek, bezpłatne Wi-Fi, strefę sortowania odpadów oraz strefę dla dzieci. W oddziale można kupić pudełka pocztowe lub opakowania na paczki. Jeśli klient nie przygotował towaru do wysyłki, operatorzy przyjmą wszystko do dostawy i zadbają o bezpieczne i odpowiednie opakowanie. Nova Post oferuje też usługi przechowywania paczek, ich przekierowywanie do innego oddziału oraz łatwy w obsłudze kalkulator do obliczania kosztów.
Dostawa już od 24 godzin
Nova Post pozycjonuje się jako firma usługowa. Twierdzi też, że dostarcza paczki szybciej niż inni gracze na rynku. Dostawa między miastami w Polsce jest realizowana w ciągu jednego dnia, a do Ukrainy — ok. 3 dni ze względu na kontrolę celną na granicy.
- Doceniamy profesjonalizm Nova Post Polska, która zapewniła terminową i bezpieczną dostawę strojów sportowych wyprodukowanych przez OTCF dla reprezentacji Ukrainy. Efektywność i niezawodność w realizacji tego transportu potwierdzają wysokie standardy współpracy, na których nam zależy. Z przyjemnością kontynuujemy tak owocne partnerstwo – zapewnia Piotr Łucki, Head of Logistics Automation and Optimization firmy OTCF, marki 4F.
- Współpraca z Nova Post Poland przebiega bezproblemowo i zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Wysyłki palet z Polski do Ukrainy są realizowane terminowo i sprawnie, co jest dla nas niezwykle istotne – wtóruje Michał Głaszczka, manager ds. optymalizacji, Ochnik.
Nova Post uruchomiła również usługę dostarczania paczek między krajami europejskimi, w których jest obecna, a mianowicie na Litwę, do Czech, Rumunii, Niemiec, Słowacji, Estonii, Łotwy, Węgier, Włoch, Hiszpanii i Francji. Co ciekawe, Niemcy stały się najpopularniejszym kierunkiem z Polski. Czas dostawy między krajami europejskimi wynosi od dwóch dni w zależności od odległości między krajami. Natomiast dostawa z Warszawy do Berlina trwa 24 godz.
Klienci mogą zamawiać większość usług Nova Post online, co zajmuje kilka minut. Mają też do dyspozycji intuicyjną stronę internetową, wielojęzyczną aplikację oraz możliwość śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym.
W ciągu niespełna dwóch lat działalności w Polsce firma rozwinęła się w rozbudowaną sieć logistyczną, gwarantującą łatwą i szybką dostawę (od 24 godz.) na terenie całego kraju. Ponadto Nova Post zapewnia rekompensatę kosztów przesyłki w przypadku nieprzewidzianych okoliczności, co dowodzi, że każda usługa firmy odzwierciedla jej wartości: łatwość, wygodę i szybkość dostarczania dla życia i biznesu.
Płatna współpraca z Nova Post