Rejestrowanie umów o dzieło dotyczy wszystkich przedsiębiorców. Zgodnie z przepisami zgłoszenia można dokonywać od 1 do 31 stycznia. W związku z tym, że w tym roku końcowy termin przypada w niedzielę, czas na dokonanie zgłoszenia został wydłużony do poniedziałku 1 lutego.
O umowach o dzieło można informować za pośrednictwem internetowej Platformy Usług Elektronicznych. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej twierdzi, że nowy obowiązek pozwoli na skuteczniejsze docieranie z pomocą w ramach tarczy kryzysowej.
Zgromadzone w rejestrze informacje będą wykorzystywane do celów statystyczno-analitycznych, także do badania kierunków rozwoju przedsiębiorczości. To rozwiązanie ułatwi także weryfikację istnienia obowiązku ubezpieczeń społecznych - informuje prezes ZUS prof. Gertuda Uścińska, cytowana przez biznes.interia.pl (za PAP).
ZUS a umowa o dzieło. Kogo nie dotyczy obowiązek?
Obowiązek nie dotyczy umów o dzieło:
- zawartych z własnym pracownikiem;
- wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem;
zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonaną przez nie usług, które wchodzą w zakres prowadzonej działalności.