60 procent Niemców uważa, że ich kraj nie ma wyboru i musi pomóc Grecji wyjść z kryzysu zadłużenia publicznego, wynika z badania opinii publicznej. Sondaż, którego wyniki opublikowała telewizja ARD, przeprowadzono 21-22 czerwca na grupie tysiąca osób.
Kryzys w należącej do strefy euro Grecji zdominował tematykę wczorajszego szczytu UE w Brukseli. Z ankiety opublikowanej przez ARD wynika, że 60 procent Niemców jest zdania, iż ich kraj nie ma wyboru i musi pomóc Grekom; odmiennego zdania jest 37 procent respondentów.
Równocześnie 63 procent ankietowanych wyraziło zrozumienie dla greckich protestów przeciwko rządowym oszczędnościom, a 35 procent się z nimi nie zgadza. Niemcy, które mają najsilniejszą gospodarkę w Europie, naciskają na Grecję, by uchwaliła bardziej radykalny program oszczędnościowy, co umożliwi przekazanie kolejnej transzy pomocy.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/3/t95747.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/merkel;banki;nie;musza;ale;powinny;ratowac;grecje,13,0,859405.html) | Merkel: Banki nie muszą, ale powinny ratować Grecję Niemiecka kanclerz Angela Merkel przyznała, że niewiele państw UE popiera stanowisko Niemiec, by włączyć sektor prywatny w plan pomocy dla Aten. Zdaniem Merkel udział sektora prywatnego w ratowaniu Grecji powinien być dobrowolny, lecz znaczący. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/122/t96378.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/unia;znowu;pomoze;grecji;warunek;to;reformy,7,0,859911.html) | Unia znowu pomoże Grecji. Warunek to reformy Opracowany przez Radę Europejską program ma nie tylko ograniczyć grecki dług publiczny, ale także przywrócić wzrost gospodarczy w kraju. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/190/t97982.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/te;banki;gotowe;sa;ratowac;grecje,48,0,859696.html) | Te banki gotowe są ratować Grecję Banki belgijskie Dexia, KBC i Ageas _ wzięłyby udział _ w refinansowaniu greckiego długu. |
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło: