Spośród wszystkich instytucji finansowych działających w Wielkiej Brytanii, najwięcej skarg w II półroczu 2015 r. wpłynęło na Barclays - poinformował brytyjski Urząd ds. Postępowania Finansowego.
W ciągu 6 ostatnich miesięcy 2015 r. na Barclays wpłynęło łącznie 279 561 zażaleń. Na drugim miejscu znalazł się Lloyds Bank (230 041 skarg), a trzecia lokata w niechlubnym rankingu przypadła Bank of Scotland (182 702 skargi).
Łącznie w analizowanym okresie zarejestrowano 2,11 mln nowych skarg na różnego rodzaju instytucje świadczące usługi finansowe. Chociaż liczba ta robi wrażenie, to w porównaniu z I półroczem 2015 r. Urząd ds. Postępowania Finansowego odnotował o 1,4 proc. mniej zażaleń.
Z zebranych danych wynika, że produktem finansowym, na który konsumenci narzekali najczęściej, było Ubezpieczenie Spłaty Zadłużenia (Payment Protection Insurance, PPI). Na drugim miejscu znalazło się konto osobiste.