Chodzi o "doposażenie piętnastu punktów utrzymania taboru, zlokalizowanych w dziesięciu województwach, w nowoczesne urządzenia oraz rozbudowę istniejących i budowę nowych obiektów (hal naprawczych, magazynów, warsztatów, budynków pomocniczych)" - wyjaśniło Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
"Dzięki tym inwestycjom zapewniony będzie optymalny poziom eksploatacji taboru, przez co zwiększy się konkurencyjność i atrakcyjność sektora kolejowego" - dodano. Cała inwestycja jest warta ponad 71,5 mln zł.
W nowej perspektywie UE na transport kolejowy ma trafić 10,2 mld euro, z czego ponad 5 mld euro z programu "Infrastruktura i Środowisko". Do końca 2015 r. można wydawać fundusze ze starej perspektywy UE.
Przewozy Regionalne są największym w Polsce przewoźnikiem kolejowym. Średnio w ciągu doby na tory w całej Polsce wyjeżdża ok. 1600 pociągów Przewozów Regionalnych, a z ich oferty korzysta codziennie prawie 230 tys. osób.
Spółka Przewozy Regionalne zanotowała w 2014 r. stratę w wysokości 5,46 mln zł, pierwotnie spółka planowała stratę za ub. rok w wysokości 28 mln zł. W tym roku spółka planuje zysk na poziomie 200 tys. zł.