Paryż podpisał umowę z chińskim gigantem internetowym, grupą Alibaba specjalizującą się w handlu elektronicznym. Grupa będzie promowała francuskie marki. Umowę z chińską firmą podpisał szef francuskiej dyplomacji Laurent Fabius - podała agencja Xinhua.
Trzyletnia umowa zobowiązuje Alibabę do zwiększenia sprzedaży francuskich produktów w Chinach dzięki promocji na portalach handlowych grupy, między innymi w serwisie sprzedaży internetowej Tmall.com.
Umowę podpisano podczas pobytu szefa francuskiej dyplomacji w Chinach, w położonym na wschodzie kraju mieście Hangzhou, gdzie znajduje się siedziba Alibaby. Agencja Xinhua nie podaje, kiedy dokładnie umowa została zawarta. Fabius odwiedził Pekin pod koniec lutego.
_ - To wspaniała okazja do promocji; chińscy klienci odkryją dzięki niej nowe marki francuskie _ - powiedział, cytowany przez agencję Xinhua, Fabius po podpisaniu umowy.
Szef i założyciel chińskiego giganta Jack Ma uznał, że umowa ta _ jest realizacją misji Alibaby, polegającej na ułatwianiu wymiany handlowej we wszystkich zakątkach świata _.
_ - To porozumienie jest przykładem współpracy Alibaby z instytucjami publicznymi, współpracy mającej na celu zwiększenie handlu transgranicznego na świecie, dzięki czemu skorzystają zarówno przedsiębiorstwa międzynarodowe, jak i firmy chińskie _ - dodał Ma.
19 maja na stronach Tmall.com rozpocznie się więc kampania promocyjna zatytułowana _ Francuska elegancja _, w ramach której chińskim użytkownikom sieci zaprezentowane będą limitowane serie ekskluzywnych produktów wielu francuskich marek - informuje agencja EFE.
Założona 15 lat temu grupa Alibaba kontroluje portal handlowy Alibaba.com i wyszukiwarkę eTao, wyspecjalizowaną w zakupach internetowych, a także portal Taobao.com skoncentrowany na handlu pomiędzy indywidualnymi klientami i Tmall.com - portal dzięki któremu firmy sprzedają towary bezpośrednio użytkownikom sieci. Alibaba posiada też internetową agencję podróży Byecity.com.
Czytaj więcej w Money.pl