Gorące lato, które mocno dało się we znaki branży odzieżowej, nie przeszkodziło jednej marce w znacznym zwiększeniu sprzedaży. Szwedzki H&M nie tylko zwiększył swoją sprzedaż, ale odniósł też sukces na zaniedbywanym dotychczas polu.
Lato zawsze było trudnym okresem dla branży odzieżowej. W tym roku jednak długo utrzymująca się ciepła aura znacznie bardziej wpłynęła na wyniki branży. Jak pisaliśmy w money.pl, pięć spółek miało niższe przychody niż przed rokiem, co przełożyło się na giełdowe spadki. Przed tym trendem broniły się przede wszystkim marki aktywne na polu e-commerce.
Wszystko wskazuje na to, że właśnie ten model sprzedaży pozwolił uciec przed spadkami szwedzkiej grupie Hennes & Mauritz AB (H&M). Tylko w trzecim kwartale sprzedaż internetowa wzrosła o 32 proc. – wynika z zaprezentowanych przez firmę danych. Równocześnie firmie udało się, dzięki dużym obniżkom, wyczyścić przed jesienią magazyny. Cała sprzedaż wzrosła o 9 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego i wyniosła 64 800 mln koron szwedzkich.
Co ciekawe, największy wzrost w Unii Europejskiej sprzedaży H&M odnotował w Polsce (lepiej było m.in. Rosji czy Korei Południowej – red.). W porównaniu do trzeciego kwartału minionego roku wartość sprzedanych ubrań liczona w koronach wzrosła o 25 proc., a w złotówkach o 18 proc.
Na skutek tych informacji nie trzeba było długo czekać. Tylko dziś wartość spółki na giełdzie w Sztokholmie wzrosła o ponad 11 proc.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl