Zysk netto duńskiego producenta zabawek, firmy Lego, wzrósł w ubiegłym roku do 9,2 mld duńskich koron (około 5,3 mld zł) z 7 mld koron (około 4,1 mld zł) w roku 2014, co oznacza wzrost na poziomie 31 proc. - informuje spółka.
W tym samym czasie przychody w koronach wzrosły o 25 proc. do 35,8 mld, w porównaniu z 28,6 mld w roku 2014. Wzrostowi produkcji towarzyszył też wzrost zatrudnienia z 14.762 osób w roku 2014 do 17.294 osób w roku 2015.
- 2015 był doskonałym rokiem dla naszej firmy. Szacujemy, że na przestrzeni roku około 100 mln dzieci miało okazję poznać markę Lego - powiedział Jorgen Vig Knudstorp, szef grupy Lego.
Wśród linii produktów na szczycie rankingów sprzedaży w roku 2015 znalazły się Lego City, Lego Star Wars, Lego Ninjago, Lego Friends i Lego Duplo.
W roku 2015 Grupa Lego odnotowała dwucyfrowy wzrost wyników we wszystkich regionach sprzedaży, podczas gdy na rynku zabawek tradycyjnych w większości krajów odnotowano zaledwie jednocyfrowy wzrost.