Lidl to obecnie najszybciej rosnąca sieć handlowa w Wielkiej Brytanii. Pod względem wartości sprzedaży właśnie prześcignęła kolejnego brytyjskiego konkurenta - sieć Waitrose. Lidl pojawił się na Wyspach w 1994 roku i dziś ma tam już ponad 650 sklepów.
Jak pisze "The Guardian", przyciśnięci finansowo Brytyjczycy coraz chętniej robią zakupy w dyskontach. Korzystają na tym głównie niemieckie sieci handlowe, które prowadzą bardzo agresywną ekspansję w Wielkiej Brytanii.
W trzymiesięcznym okresie do 13 sierpnia sprzedaż Lidla podskoczyła o18,9 proc. co pozwoliło mu osiągnąć udział w rynku na poziomie 5,2 proc. i prześcignąć brytyjskie delikatesy Waitrose.
Tylko nieco wolniej rozwija się inny niemiecki potentat w segmencie dyskontów - Aldi. Sprzedaż tej sieci wzrosła o 17,2 proc., a jej udział rynkowy to obecnie 7 proc. Aldi prześcignął Waitrose w 2015 roku.
Wideo: * *26 kas na Woodstocku to mało. Do tego sklepu stoi półkilometrowa kolejka
Pierwszy sklep Lidla pojawił się w Wielkiej Brytanii w 1994 roku. Dzięki bardzo ambitnemu programowi ekspansji rynkowej niemiecka sieć dysponuje już przeszło 650 placówkami w całym kraju.
Choć cała "wielka czwórka" brytyjskich supermarketów - Tesco, Sainsbury's, Asda i Morrisons - zwiększyła sprzedaż, jej udział rynkowy i tak zmalał, ponieważ dyskonty rosły znacznie szybciej.
Bezapelacyjnym liderem brytyjskiego rynku jest Tesco z udziałem na poziomie 27,8 proc. Kolejny Sainsbury's ma udział rynkowy 15,8 proc.