To już nie tylko plany. Nowy prezes PKP Cargo poinformował, że przejmowanie zagranicznych firm będzie jednym z filarów rozwoju państwowej spółki. Cele tych zakupów zostały wybrane.
PKP Cargo jest drugim największym w Europie kolejowym przewoźnikiem towarowym. Wielkością ustępuje jedynie niemieckim Deutsche Bahn. Już wkrótce dystans między oboma firmami może zacząć się kurczyć. Polskie przedsiębiorstwo zamierza bowiem kupować kolejne firmy.
- Akwizycje i przejęcia to będzie jeden z filarów rozwoju firmy w najbliższym czasie - poinformował nowy prezes PKP Cargo Czesław Warsiewicz. Równocześnie zapewnił, że spółka analizuje już kilka scenariuszy zakupu konkretnych przewoźników, co pozwoli "na zwiększanie udziały w rynku europejskim”. - Być może niektóre te inwestycje będą związane z projektami, które pozwolą generować większe rentowności w najbliższej przyszłości - dodał prezes.
Plany ekspansji mają objąć nie tylko zachód Europy. Spółka bowiem, zgodnie ze słowami jej szefa, pracuje nad projektem logistycznym związanym z tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem. O projekcie realizowanym w formule joint-venture więcej mamy dowiedzieć się przed końcem roku.
W tym samym czasie, gdy Cargo ma podbijać europejskie i azjatyckie szlaki kolejowe, nie zamierza zaniedbywać rynku polskiego. W mocarstwowym planie Warsewicza znalazło się także zwiększenie udziału w przewozach po Polsce z 51,6 proc. przed rokiem do 60-65 proc. za 4 lata.
Czesław Warsewicz w trakcie prezentacji założeń nowej strategii postanowił także nieco uspokoić inwestorów. Zapowiedział, że plan inwestycyjny będzie realizowany w takim zakresie, na jaki pozwolą warunki rynkowe i rentowność projektów. Wcześniej bowiem zapowiedź wydania miliarda złotych, którego znaczną część miały pochłonąć remonty starego taboru, wywołała dramatyczny spadek wartości akcji kolejowego przewoźnika na warszawskim parkiecie.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl