Związki zawodowe we Francji nie zgadzają się na reformę prawa pracy, która umożliwiłaby wydłużenie tygodnia pracy z 35 do nawet 48 godzin. W ubiegłym tygodniu najgorsza sytuacja miała miejsce na stacjach benzynowych, gdzie paliwo było reglamentowane, a kierowcy musieli stać po nie w długich kolejkach.
W tym czasie francuski koncern samochodowy Renault ruszył z kampanią reklamową swojego elektrycznego modelu Zoe. Hasło "We Francji nie mamy benzyny, ale mamy Zoe" pojawiło się w trzech gazetach oraz na Facebooku i Twitterze, gdzie zdobyło tysiące lajków. Według Renault, po kampanii liczba telefonów od osób zainteresowanych tym modelem wzrosła o 50 proc.
Citroen, Kia i Volvo również promowali w mediach społecznościowych swoje auta elektryczne i hybrydowe. W jednym z tweetów Citroen umieścił zdjęcie trzech samochodów w kolorach francuskiej flagi - czerwonym niebieskim i białym z podpisem "Znudzony staniem w kolejkach? Oto rozwiązanie".