Polska Grupa AmRest, operator sieci Pizza Hut, KFC i Starbucks na rynkach Europy i w Chinach odnotowała wstępne wyniki sprzedaży na poziomie 975 mln zł w drugim kwartale, co oznacza wzrost o 20,5 proc. rok do roku. Część wzrostu zawdzięcza przejęciu kawiarń Starbucks w Niemczech.
Na dynamikę sprzedaży grupy Amrest w drugim kwartale pozytywnie wpłynęło uwzględnienie wyników sieci Starbucks w Niemczech, przejętej 23 maja 2016 roku - dało to 50 mln zł przychodów za okres od tego dnia do końca czerwca 2016. Bez tego przychody grupy wzrosły by o tylko 14,2 proc.
Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce sprzedaż wyniosła w drugim kwartale 536 mln zł, co stanowi wzrost o 17,3 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2015 r. Amrest podaje, że w walutach lokalnych, czyli bez uwzględnienia kursów walut, wzrosła o 14,8 proc.
Właśnie kursy walut spowodowały, że w Rosji przychody zatrzymały się na ubiegłorocznym poziomie i wyniosły 116 mln zł. Licząc w rublach sprzedaż wzrosła o 19,4 proc.
Sprzedaż w Europie Zachodniej (uwzględniając sieć Starbucks w Niemczech) w drugim kwartale kształtowała się na poziomie 254 mln zł i była o 48,7 proc. wyższa niż przed rokiem. W walutach lokalnych odnotowano wzrost o 41,0 proc. Spółka podkreśla dobrą dynamikę rynku hiszpańskiego, gdzie osiągnęła 196 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 20,8 proc. więcej, niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 13,0 proc., wskazano także.
"Przychody na rynku chińskim w drugim kwartale 2016 osiągnęły poziom 59 mln zł i były o 5,5 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (wzrost o 6,1 proc. w juanie) - podano również.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.