UOKiK. 20 milionów złotych kary dla jednej z sieci komórkowych
UOKiK podkreślił w uzasadnieniu decyzji, że po skargach od konsumentów, we wrześniu 2016 r. wszczął postępowania przeciwko czterem największym operatorom - Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska. Chodzi o wątpliwości wobec działań dot. przepadku niewykorzystanych środków przy braku kolejnego doładowania telefonu na kartę.
Oglądaj: Allegro pod lupą UOKiK. Prezes Urzędu komentuje
"Na rynku usług telekomunikacyjnych panuje duża konkurencja, więc konsument powinien móc swobodnie wybierać najlepsze dla siebie oferty pre-paid. Tak się jednak nie dzieje, bowiem konsument jest zmuszony do wykupywania doładowań tylko od jednego operatora z obawy przed utratą zgromadzonych na karcie środków pieniężnych" - motywował działania UOKiK prezes instytucji Tomasz Chróstny.
Sam UOKiK zachęca do składania reklamacji od Polkomtela, ponieważ każdy wprowadzony w błąd klient może się powołać na decyzję UOKiK i żądać zwrotu niewykorzystanych środków.