Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|

UOKiK: Kara za narzucanie cen drukarek

3
Podziel się:

1,4 mln zł kary za narzucanie sklepom internetowym minimalnej ceny drukarek ma zapłacić firma Brother. Producent sprzętu dobrowolnie podda się karze.

UOKiK: Kara za narzucanie cen drukarek
(Materiały prasowe)

Jak podaje Urząd, w latach 2010-2017 firma wymagała od sklepów, aby jej produkty nie były tańsze, od ustalonego poziomu.

Gdy spółka wykrywała, że drukarki są oferowane w niższych cenach, sprzedawców spotykały sankcje, np gorsze warunki dostaw.

"Działania Brother ograniczały efektywność konkurencji cenowej pomiędzy sklepami i powodowały, że ceny drukarek były na bardzo zbliżonym poziomie u różnych sprzedawców" - powiedział, cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Zobacz także: Oglądaj też: Allegro pod lupą UOKiK. Prezes Urzędu komentuje

Firma Brother dobrowolnie poddała się karze i skorzystała z programu leniency - przeznaczonego dla firm, które same ujawnią nielegalny proceder.

Dlatego ostateczna kara jest o 40 proc. niższa, niż pierwotnie przewidziana.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Miki
5 lata temu
Czyli UOKiK wspiera oszustów, a powinien karać dumping. Jak ktoś sprzedaje po kosztach to powinien mieć kontrolę.
Mario
5 lata temu
Rozumiem że Producent sprzedawał hurtowniom towar w specjalnej niskiej cenie i narzucał minimalną cenę sprzedaży. W zasadzie to nic nowego i producent dążył tylko by rynek sprzedaży nie został zmonopolizowany przez najbogatszych sprzedawców dumpingowymi cenami.
Res
5 lata temu
Patrzcie jaki neosocjalizm. Producent nie może sprzedawać swoich towarów po cenie takiej jaką chce.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Miki
5 lata temu
Czyli UOKiK wspiera oszustów, a powinien karać dumping. Jak ktoś sprzedaje po kosztach to powinien mieć kontrolę.
Mario
5 lata temu
Rozumiem że Producent sprzedawał hurtowniom towar w specjalnej niskiej cenie i narzucał minimalną cenę sprzedaży. W zasadzie to nic nowego i producent dążył tylko by rynek sprzedaży nie został zmonopolizowany przez najbogatszych sprzedawców dumpingowymi cenami.
Res
5 lata temu
Patrzcie jaki neosocjalizm. Producent nie może sprzedawać swoich towarów po cenie takiej jaką chce.