Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KB
|

Biedronka znowu ma problemy. Chodzi o nieprawidłowe uwidacznianie cen

166
Podziel się:

Prezes UOKiK podtrzymał ubiegłoroczne kary nałożone na tę Biedronkę za nieprawidłowe uwidacznianie cen. W ubiegłym roku kara sięgnęła 115 mln zł. "Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów" - podkreślił Tomasz Chróstny.

Biedronka znowu ma problemy. Chodzi o nieprawidłowe uwidacznianie cen
UOKiK podtrzymuje kary, które nałożył na sieć w związku z nieujawnianiem cen (money.pl, Rafał Parczewski)

- Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wciąż napływają liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.

Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia w tym roku aż 10 postępowań przeciwko Jeronimo Martins Polska - informuje portal dlahandlu.pl.

Spółka odwoływała się od nałożonych na nią administracyjnie kar, ale bezskutecznie. Zostały one podtrzymane.

Zobacz także: Paliwo powyżej 6 zł? "To tylko kwestia czasu"

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreślił, że cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów.

- Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej, niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość – podkreślił Chróstny.

W ubiegłym roku UOKiK nałożył na Biedronkę 115 mln zł kary za nieprawidłowe uwidacznianie cen.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(166)
WYRÓŻNIONE
Anna
3 lata temu
I bardzo dobrze, bo wprowadzają klientów notorycznie w błąd.
Polak
3 lata temu
Przy każdym wózku powinien być skaner, żeby przed włożeniem do koszyka sprawdzić jego cenę kasową!! Obecnie skanery są specjalnie montowane w jakimś ciemnym kącie żeby trudno je było znaleźć !
arek
3 lata temu
I tak zwala to na biedne kobiety co tam tyraja .. mam znajomą która tam pracuje dzień w dzień przychodzi 300 nowych cen trzeba je rozwiesić przyjąć dostawy rozładować, kasować klientów do tego robić wypieki przemyc podłogę itd itp a na sklepie 4 osoby ... chcą mieć porządek niech zatrudnia więcej ludzi bałagan jest bo biedne dziewczyny tyraja .. jak beduini
NAJNOWSZE KOMENTARZE (166)
ewa
2 miesiące temu
sytuacja z dzisiejszego dnia : Biedronka oferuje masło Ekstra Łowicz za cenę 5,66zł za sztukę i widnieje przy tym tabliczka 4+2 gratis. Jak można odczytać taka informację , że po zakupie 4 sztuk otrzymam 2 zupełnie za darmo ? Ano NIE !!!! za każde z 6 maseł trzeba zapłacić 5,66zł . To gdzie gratis się pytam ? Pani kierownik z Bożej łaski odpowiada na to ,że to wina informatyków ,którzy drukują ceny ????!!! SERIO zwykłe OSZUSTWO
Zet
3 lata temu
Jest jeszcze gorzej! W Biedronce w Galerii Młociny artykuły z koszyka w cudowny sposób rozmnażają się przy kasie! Wczoraj kupiłam 1 butelkę wina różowego - a na paragonie 2 butelki i kwota policzona podwójnie. Zapłaciłam za 2 butelki, chociaż kupiłam 1! Niestety zauważyłam to już w dom. Zadzwoniłam do BOK z reklamacją. Ciekawe czy się w ogóle zajmą tą sprawą, prawdopodobnie wcale się nie odezwą.
Ona
3 lata temu
Kilka razy dałam się naciąć w Biedronce. Kosmetyki 1+1 gratis. Niestety baner wisiał a promocja była z zeszłego tygodnia ( byl poniedziałek). Jak pokazałam że wisi i wprowadza w błąd, to zdjeli 2. Drugi tańszy 50% taniej. Tu oszustwa nie było ale było to napusane w taki sposób, że wydawało mi się że oba są 50% taniej. 3. 3+3 gratis. Niestety gratisu nie było. Wszystko zapłaciłam 100% ceny. Może znów coś z zeszłego tygodnia ale promocja nie zdjęta? Sa fajne ceny w Biedronce i promocje, ale trzeba być uważnym żeby nie przepłacać.
owca
3 lata temu
Zostałam oszukana w sklepie Biedronka. Na półce za masło pisało 50% taniej, przy kasie zapłaciłam 100% i dostałam paragon niefiskalny VOUCHER , od razu przy kasie nie uznano mojej reklamacji którą chciałam zdać masło. Byłam odpychana i straszono mnie ochroną nie obchodziło mnie załatwić. Kasjerka zamiast mnie załatwić załatwiała następnych klientów,przecież od kasy nie odeszłam. Kazałam wezwać kierowniczkę i tu również zostałam oszukana, niby rozmawiałam z kierowniczką a jak prosiłam o jej numer pracownika to mi napisała Sylwia starszy kasjer.Uważam że Biedronka jak i pracownicy nie powinni tak obchodzić się z klientami.
Owca
3 lata temu
Zostałam oszukana w sklepie Biedronka W Ostrowie Wlkp. Kolejowa 32 A. Na półce za masło pisało 50% taniej, przy kasie zapłaciłam 100% i dostałam paragon niefiskalny VOUCHER , od razu przy kasie nie uznano mojej reklamacji którą chciałam zdać masło. Byłam odpychana i straszono mnie ochroną nie obchodziło mnie załatwić. Kasjerka zamiast mnie załatwić załatwiała następnych klientów,przecież od kasy nie odeszłam. Kazałam wezwać kierowniczkę i tu również zostałam oszukana, niby rozmawiałam z kierowniczką a jak prosiłam o jej numer pracownika to mi napisała Sylwia starszy kasjer.Uważam że Biedronka jak i pracownicy nie powinni tak obchodzić się z klientami.
...
Następna strona