Rekompensaty ma otrzymać każdy klient, który od 1 stycznia 2016 r. do 20 sierpnia 2019 r. złożył reklamację do firmy lub skargę np. do UOKiK czy rzecznika konsumentów.
Firma ma też zrobić przegląd reklamacji i skarg z tego okresu i rozpatrzyć je pozytywnie, oraz umorzyć naliczone lub zwrócić zapłacone kary tym konsumentom, którzy po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią.
Dodatkowo sieć ma umożliwić klientom natychmiastowe rozwiązanie umów bez żadnych kosztów.
Jak podaje UOKIK, pracownicy Nowej Telefonii, oferując swoje usługi klientom, mogli wprowadzać ich w błąd. Ze skarg, które wpłynęły do urzędu wynika, że klienci byli przekonani, że rozmawiają z przedstawicielami dotychczasowych operatorów, proponujących im korzystniejsze oferty.
Urząd podkreśla, że wprowadzanie konsumentów w błąd to nieuczciwa praktyka rynkowa, za którą grozi kara do 10 proc. obrotów firmy. Takiej kary jednak nie nałożył i przyjął zobowiązanie, że firma zaprzestanie nieuczciwych praktyk.
"Uznaliśmy, że lepiej będzie, jeśli spółka wynagrodzi straty poszkodowanym. W efekcie jej nieuczciwych działań konsumenci mogli nieświadomie zmienić operatora. Mogło się to dla nich wiązać z wysokimi karami finansowymi za rozwiązanie umowy: z dotychczasową albo nową firmą" - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl