Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WS
|

UOKiK zajmie się podwyżkami na A4. Zweryfikuje, czy ceny nie są "wygórowane"

21
Podziel się:

W komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazano, że Urząd zwróci się o wyjaśnienia do zarządcy autostrady A4. Chodzi o wniosek złożony przez Stalexport o zmianę stawek opłat za korzystanie z trasy Kraków-Katowice.

UOKiK zajmie się podwyżkami na A4. Zweryfikuje, czy ceny nie są "wygórowane"
UOKiK zbada podwyżki dla kierowców narzucone przez Stalexport (PAP, PAP/Marian Zubrzycki)

Jak informowaliśmy na money.pl, Stalexport Autostrada Małopolska wnioskuje, by opłata dla pojazdów kategorii 1 wzrosła z 13 do 15 , a dla pozostałych z 40 do 46 zł. Stawki mają wejść w życie 3 kwietnia. "Jednocześnie SAM SA planuje utrzymanie stawki preferencyjnej dla transakcji automatycznych (A4Go, Telepass, videotolling) dla pojazdów kategorii 1" - informuje spółka. Cena "promocyjna" ma wzrosnąć z 10 do 13 zł. Podwyżki dla pozostałych kategorii będą konsultowane z GDDKiA.

UOKiK reaguje na podwyżki

"Zwrócimy się o wyjaśnienia do zarządcy autostrady przede wszystkim, aby zweryfikować, czy nie mamy do czynienia z cenami nadmiernie wygórowanymi. W pierwszej kolejności chcemy zatem dowiedzieć się m.in. jakie są przyczyny dokonywanej podwyżki, jak przedsiębiorca posiadający pozycję dominującą w zakresie zarządzania odcinkiem autostrady ustala ceny obecnie i jak realizował to w przeszłości, a także, w jaki sposób zakres realizowanych prac remontowych wpływa na poziom cen oraz świadczoną usługę" - napisano w Komunikacie UOKiK-u.

Jak wskazał UOKiK, postępowanie wyjaśniające prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcy. Po otrzymaniu wyjaśnień i ich analizie Urząd będzie mógł stwierdzić, czy może występować w tym przypadku nadużywanie pozycji dominującej.

Przypomniano, że Urząd stawał już w obronie kierowców płacących za przejazd autostradą A4. Np. w wydanej w kwietniu 2008 r. decyzji stwierdzono, że spółka Stalexport Autostrada Małopolska nie miała prawa pobierać pełnej opłaty za przejazd autostradą, która nie spełniała w całości standardu tego typu drogi. Na Stalexport Autostradę Małopolską została wówczas nałożona kara finansowa w wysokości 1,3 mln zł. Decyzję potwierdziły sądy kolejnych instancji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
polak mały
2 lata temu
Opłaty są zawyżone przynajmniej 3-krotnie, umowa kwalifikuje się pod prokuratora, droga nie spełnia standardu autostrady ( odkąd ją przejął Stalexport była w pełni przejezdna aż przez 5 dni, po za tym zawsze jest zamknięta na jakimś odcinku ), już 30 lat temu miał być trzeci pas ( zamiast niego są bramki i ciągłe korki, jak się "dobrze" trafi to się stoi pół godziny do wjazdu, pół godziny do wyjazdu i pół godziny jedzie ). Stalexport powinien płacić co miesiąc takie kary za nieutrzymanie przejezdności drogi i zawyżone opłaty, żeby sami zrezygnowali z koncesji. Prezes Stalexportu (który ze strony rządu podpisywał umowę) powinien siedzieć w celi 2x2m razem z ówczesnym premierem i wszystkimi którzy mieli coś wspólnego z tą umową.
Elektryk
2 lata temu
Ach jaki wspaniały UOKIK,jak on dba o nasze portwele w przy.padku próby wprowadzania podwyżek przez prywatną spólkę, a czemu .nie był taki wyrywny, jak nas dymał ORLEN
Yyui
2 lata temu
Każdy organ kontrolny za rządów pisu to papierowa wydmuszka nie spełniająca swojej roli.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
Mea
2 lata temu
Przeciez,,drogowe ,,jest w paliwie naliczone,tak kiedys słyszałam.co to za płacenie podwojne za drogi ,parkingi???
Jak to
2 lata temu
Na paliwie nas robią od roku a tu wielkie halo, ze inni zaczynaja naśladować.. co jest?
PATo
2 lata temu
Brak komentarza - czy to jest cenzura
Koko
2 lata temu
I wieczne remonty 🤣
Waldek 14l
2 lata temu
a ja sie pytam: kto dopuścił do tego że StalExport ma pozycję dominującą na tym rynku? Dlaczego nie ma konkurencji?
...
Następna strona