– Chcieliśmy podkreślić, że nasze służby w pełni kontrolują sytuacje i udzielają potrzebnych informacji – zapewnił Szynkowski vel Sęk i dodał, że jak na razie jego resort ma zgłoszenia od kilkunastu klientów, głównie z Hiszpanii, Dominikany, Tunezji i Turcji.
Szynkowski vel Sęk uspokoił, że Polacy nie są przetrzymywani w hotelach. – Nie dotarły do nas informacje o aresztach hotelowych – odpowiedział na pytanie wiceszef resortu.
Zdarza się jednak, że są z nich wypraszani. – Klienci, którzy są usuwani z hoteli, są informowani przez konsuli o przysługujących im prawach – powiedział polityk i wskazał, że we wszystkich krajach w stan gotowości postawieni zostali konsulowie, którzy udzielają turystom wszystkich potrzebnych informacji.
Jeżeli natomiast zaistnieje taka potrzeba, konsulowie również udzielą Polakom porad prawnych. Pojawią się również na "miejscu zdarzenia", jeżeli będzie tego wymagała sytuacja. W pozostałych przypadkach pomogą oni turystom z biur konsularnych.
– Jeżeli turysta jest zupełnie bez środków i nie może go wesprzeć rodzina (…) wówczas istnieje możliwość wsparcia nadzwyczajnego – konsul może mu użyć nieoprocentowaną pożyczkę z terminem zwrotu po powrocie do kraju – zapewnił Szynkowski vel Sęk.
Wiceminister powiedział, że zgodnie z informacjami uzyskanymi przez MSZ, zagranicą przebywa obecnie 3,6 tys. klientów biura Neckermann Polka w 29 krajach.
Ministerstwo zabezpieczyło również specjalną infolinię dla klientów biura Neckermann Polska. Wszyscy, którzy potrzebują uzyskać informację mogą się zadzwonić pod numer +48 22 523 88 80. Klienci, którzy skorzystali z ofert Neckermanna, znajdą potrzebne informacje pod tym linkiem.
Neckermann Polska ogłosił dzisiaj niewypłacalność, a w najbliższych dniach również pojawi się wniosek o upadłość. Upadek biura podróży jest pokłosiem bankructwa Thomasa Cooka – brytyjskiego giganta w branży touroperatorów. Cook był właścicielem Neckermanna.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl