PGE Obrót apeluje do klientów o rozwagę, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym. Przypomina również, aby zawsze weryfikować informacje otrzymywane drogą elektroniczną.
"Prosimy naszych Klientów, aby zachowali szczególną ostrożność, ignorowali takie wiadomości i pod żadnym pozorem nie klikali w aktywne linki w nich zawarte. PGE zgłasza przypadki wyłudzeń i oszustw do organów ścigania” – informuje PGE Obrót.
W wiadomościach sms oszuści straszą odłączeniem prądu już następnego dnia i podają link, za pomocą którego można od razu dokonać płatności. "Na dzień 2.05 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3,46 zł. Zapłać teraz” – czytamy w jednej z wiadomości.
PGE przypomina, że podstawowe dane, jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury, można sprawdzić na przykład poprzez elektroniczne Biuro Obsługi Klienta czy poprzez usługę PGE eFaktura.
Sprzedawca energii zapewnia też, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywy link blokowane.