Niemal 60 proc. Polaków kupuje używane samochody, po 43 proc. decyduje się na zakup używanych książek i ubrań – wynika z badań ARC Rynek i Opinia i Forum Obywatelskiego Rozwoju, o którym informuje "Rzeczpospolita". W sumie do kupowania używanych rzeczy przyznaje się połowa Polaków, a jeszcze kilka lat temu było to jedna trzecia naszych rodaków.
- W ten sposób przeciwdziałamy marnotrawstwu, a w konsekwencji zmniejszamy negatywny wpływ na środowisko naturalne – ocenia Marzena Strzelczak, dyrektor generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu w rozmowie z dziennikiem. I właśnie powody ideologiczne wydają się równie ważne jak niskie ceny.
- W Polakach budzi się świadomość ekologiczna i powoli dają temu wyraz w swoich zachowaniach zakupowych. Pionierami są mieszkańcami dużych miast, w szczególności wykształcone kobiety – mówi o badaniu Filip Owczarek z ARC Rynek i Badania.
Za tym argumentem przemawiają dane ze wspomnianego sondażu – po rozbiciu danych na poszczególne grupy wiekowe okazuje się, że najczęściej kupują i sprzedają używane produkty osoby z pokolenia tzw. millenialsów. To także one częściej niż wynosi średnia decydują się na współdzielenie, wynajmowanie zamiast kupowania czy korzystanie ze wspólnego transportu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl